جهش ۲ هزار و ۳۳۰ واحدی بورس در اولین روز هفته

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: تهران- ایرنا- شاخص بورس امروز (شنبه) با ۲ هزار و ۳۳۰ پله رشد نسبت به معاملات روز چهارشنبه به جایگاه ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ واحدی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش پنج هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال در ۱۴۶ هزار و ۶۳۵ نوبت دادوستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۶۷۷ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۲۰ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۵۴ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور ۲ هزار و ۱۸۹ واحد رشد کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و ۶۳۳ واحد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز پنج هزار و ۴۳ واحد رشد کرد.
بر این اساس، در معاملات امروز نمادهای پارس (پتروشیمی پارس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، فولاد (فولاد مبارکه)، پارسان (نفت و گاز پارسیان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شتران (پالایش نفت تهران) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، وبصادر (بانک صادرات) و وتجارت (بانک تجارت) با بیشترین تاثیر منفی مانع افت بیشتر شاخص شدند.

** صدرنشینی گروه پتروشیمی
گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۱۶۷ میلیون سهم به ارزش ۷۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه بانک به ارزش ۶۴۳ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۴۱۸ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش ۳۷۷ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت؛ گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۳۵۶ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز ۲۹ واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۸۶۵ واحدی قرار گرفت.
در بازار فرابورس بیش از ۶۳۸ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از سه هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین تاثیر مثبت و ذوب بیشترین تاثیر منفی را داشت.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x