[ad_1]

مجتبی خسروتاج با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به علل این موضوع، مورد به مورد رسیدگی شده است، افزود: امسال بخشی از کاهش صادرات را در اقلام فولادی داشتیم زیرا از ابتدای امسال نیاز بازار داخلی بیشتر شد و به همین علت عرضه فولاد به داخل بیشتر شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، وی با بیان اینکه پارسال بازار خشکبار و پسته در بازار جهانی بسیار خوب بود به همین علت عمده آن پارسال صادر شد، ادامه داد: پارسال در زمینه مس هم صادرات خوبی داشتیم اما امسال به علت نداشتن اندوخته، صادرات آن کاهش یافت و صادرات برخی از محصولات پتروشیمی هم امسال کاهش یافت.

خسروتاج اضافه کرد: به همین علل، حدود ۶۸۰ میلیون دلار معادل سه و دو دهم درصد نسبت به دوره مشابه پارسال در بخش صادرات کالای غیرنفتی کاهش داشتیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: همچنین در شش ماه نخست امسال برخی از اقلام وارداتی افزایش یافت از جمله در اقلام غذایی، نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله، دانه سویا و روغن خام سویا، شکر و برنج.

خسروتاج افزود: سعی می کنیم این اقلام را در شش ماه دوم امسال کنترل کنیم.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال سه میلیارد دلار کسری بود اما با تدابیر پیش رو امیدواریم در شش ماه دوم با کنترل واردات، وضعیت بهتر شود.

خسروتاج با بیان اینکه بیش از سه هزار قلم کالا صادرات داریم، افزود: از این تعداد ۱۰۰ قلم حدود ۸۲ درصد را شامل می شود بنابراین تحولات قیمتی بازار جهانی ما را آسیب پذیر می کند و راهکار این است تا اقلام صادراتی ما متنوع تر شود.

بیشتر بخوانید :  گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟

وی اضافه کرد: علت افزایش واردات خودرو، نگرانی واردکنندگان از احتمال اعمال برخی محدودیت های وارداتی در این زمینه بود.

­رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: واردات خودرو در شش ماه نخست امسال حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۵۰ میلیون دلار یعنی ۴۰ درصد بیشتر بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآزمون حمل و نقل بین المللی 93اتاق بازرگانی بین المللی iccاسکرین شاتبرنامه ریزی حمل و نقل هواییپی پال گرجستانپیگیری پست اکسپرسترخیص کار گمرک انزلیترخیص کالا از گمرک چابهارترخیص کالای صادراتیثبت نام حمل و نقل بین المللیحمل بار زمینی به اروپاحمل زمینی به انگلیسیحمل و نقل از چینحمل و نقل بار درون شهریحمل و نقل بین المللی ارابهحمل و نقل غدیرخ کارگر شمالیخرید آمازون کارتخرید ابزار موسیقیخرید از ebay و amazonخرید از علی اکسپرسخرید اکانت از سایت های خارجیخرید اینترنتی اسپری فلفلخرید اینترنتی وسایل شمع سازیخرید اینترنتی یخ خشکخرید تبلت amazonخرید تبلت از آمریکاخرید دلار از طریق اینترنتخرید کالا از Ebay در ایرانرهگیری مرسوله ناجاسایت ایبیشرکت حمل و نقل بین المللی میلادشرکت حمل و نقل بین المللی یول آیشرکتهای حمل و نقل بین المللی زمینیشیرخشک وارداتصادرات چرم به چینصادرات زرشکصادرات یونجه به اماراتصرافی پرسپولیسضريبة ترخيص السيارةقوانین گمرک ایرانقيمت حواله يوانکارت بازرگانی اصفهانگمرک و فناوری اطلاعاتواردات خودروواردات سال 93واردات قطعات از دبیوب سایت مانی یزدان پرستی گمرکیک میلی بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها