[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زمانی در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به پیش رو بودن مراسم اربعین حسینی گفت: منطقه اروند در جنوب غرب ایران در مجاورت مرز آبی اروندرود است که ٣۵ هزار هکتار را در برمی گیرد و آبادان و خرمشهر را در بر می گیرد. این در شرایطی است که این منطقه به سرزمین اصلی متصل است و به عربستان و خلیج فارس متصل است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند افزود: این منطقه موقعیت حساس و استراتژیکی دارد که می تواند محل ارتباط خوبی برای پیوند با اقتصاد جهانی باشد؛ پس زیرساختهای سرمایه گذاری در منطقه بسیار فعال است و دو برنامه تامین نیازهای عمرانی منطقه و توسعه بسترهای سرمایه گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: فولاد کاوه در این منطقه در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد؛ ضمن اینکه به خاطر وضعیت خاص منطقه اروند، توجه به این منطقه از سوی سرمایه گذاری خارجی جلب شده و اکنون ١٢ سرمایه گذار عراقی در حال کار در اروند هستند. همچنین از المان نیز در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در حال کار هستند؛ البته بعد از برجام نیز توجه سرمایه گذاران بیشتر شده است.

زمانی گفت: در مجموع اروند بزرگترین منطقه جمعیتی آزاد کشور است که پانصدهزار نفر را دربرمی گیرد و می تواند برای توسعه صنایع موثر باشد و سرمایه گذاری در این منطقه را ارزانتر می کند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند ادامه داد: عد از اربعین در حوزه گردشگری بسترهای خوبی لحاظ شده و اتباع خارجی بدون ویزا اجازه حضور در این منطقه را خواهند داشت؛ این در حالی است که اهالی بصره به صرف نیم ساعت زمان به ایران می آیند؛ ضمن اینکه از بعد از اربعین، اتباع خارجی با خودروهای شخصی بدون ممانعت ورود و خروج خواهند داشت که این دوطرفه خواهد بود.

زمانی ادامه داد: ایام اربعین برای اروند زمان خاصی است و تمهیدات لازم برای زوار اربعین شکل گرفته است؛ ضمن اینکه تعداد زیادی زوار از پاکستان و سایر کشورها از طریق ایران به عراق می روند و الیته مرز شلمچه در سه سال اخیر، راحت ترین مرز تردد زوار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید :  نگاهی کوتاه به جدیدترین پکیج شوفاژ دیواری بوتان

مدیرعامل منطقه آزاد اروند ادامه داد: طی سه سال گذشته هر سال امکانات بهتری فراهم شده است؛ به نحوی که طی سالهای اخیر، هر سال جمعیت زوار اربعین اضافه شده و سال قبل، به هفتصد هزار نفر رسیده که امسال به یک میلیون نفر- تردد از مرز شلمچه خواهیم رسید که بر این اساس امکاناتی فراهم شده که در حوزه زیرساختی حدود سالانه بین حدود ١٢ تا ١۵ میلیارد تومان هزینه می شود امسال نیز رقم بالاتر رفته است؛ ضمن اینکه اتصال جاده اهواز در مسیر شلمچه صورت گرفته است؛ مجبوریم در طرف عراقی هم امکانات رفاهی فراهم می آوریم.

زمانی گفت: امسال برای صف بندی داربست نصب شده و علاوه بر آن نیز کانتینرهایی نیز استفاده شده تا کریدور برای عبور امن زوار فراهم شود. این در حالی است که  امنیت بسیار خوبی برقرار است و از هرگونه تنشی جلوگیری خواهد شد و البته هشیاری نیروهای امنیتی بالاتر رفته است.

وی افزود:  امکانات ارتباطی خوبی به واسطه کابل نوری از شلمچه برقرار شده و ارتباطات وای فای مجانی نیز برقراراست و اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و امیدواریم اگر نواقصی باشد حل و فصل شود.

زمانی گفت: در مسیر برگشت، عراقی ها موکب ندارند ولی در موقع برگشت مواکب ایرانی به مسیر برگشت منتقل شده و امکانات لازم داده می شود.

وی اظهار داشت: منطقه آزاد اروند باید گمرک در مبادی ورودی و خروجی مستقر کند که در پایان سال ٩۵گمرک در اروند مستقر شده است.اکنون قوانین گمرکی جاری است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: در ایام اربعین مسیر شلمچه پرتردد است و مسیر هم امنیتی است و مشکلی به لحاظ امنیتی نیست؛ البته جنوب عراق امن تر از مرکزی است؛ امسال سه میلیارد تومان در عراق هزینه کردیم و. دوازده میلیارد تومان در ایران هزینه شده است.

وی افزود: از موکب های مطمئن خوراک و آشامیدنی دریافت شود و بعد از اربعین نیز زوار در خاک اربعین باقی نمانند و به توصیه های بهداشتی توجه و عمل کنند.

بیشتر بخوانید :  تقاضای خرید دلار زیاد شد/ برخی صرافی ها فروش ندارند

زمانی با بیان اینکه هشتصد میلیارد تومان در زیریاختهای منطقه سرمایه گذاری شده است، گفت: تلاش داریم تا یارانه سود تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان بدهیم.

 

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرک خودروانتقال پول به كارت ديگربیت کوین به زبان سادهپست بین المللی شیرازپی پال پرشین تولزپی پال صرافیتجربه خرید از ebayتجهیزات شبکه تسترتجهیزات شبکه تهرانترخیص خودرو اروندترخیص کالا چینتعاونی حمل و نقل هوایی شیدهحمل بار از روسيه به ايرانحمل بار فرودگاه امامحمل هواپیما با هلیکوپترحمل و نقل اثاثیه منزلخرید ابزار خاتم کاریخرید ابزار صنعتی دست دومخرید اینترنتی روسری ساتنخرید بازی از سایت امازونخرید تجهیزات شبکه دست دومخرید تجهیزات صدابرداریخرید خط تولید سقف کاذبخرید دلار استرالیاخرید مکمل از سایت های خارجیسايت آمازون چيستشرکت ترخیص کالا از گمرکشرکت حمل و نقل هوایی نفتصادرات تركياصادرات عسل به عراقصرافی بانک سامانصرافی ثامن میردامادصرافی شرفیصرافی فراز اعتمادصرافی یارانقوانین جدید گمرکیقوانین گمرک گرجستانقیمت حواله دلار امروزكارت بازرگاني صدورکارت بازرگانی خراساننحوه خرید از علی بابانحوه ی واردات کالا از چینهزینه حمل بار از چینواردات از چین تبریزواردات المغربواردات تبلتواردات تجهيزات پزشكيواردات تجهیزات نفت و گازواردات هوندا به ایرانوبمانی در ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها