[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بهرام سبحانی با بیان اینکه تقاضا برای فولاد برخی تقاضاهای کاذب عرضه شد، گفت: برخی محدودیت هایی در رابطه با عرضه فولاد و صادرات آن انجام شد، این در حالی است که نباید محدودیت با توجه به شرایط تحریمی پیش روی صادرکنندگان قرار گیرد. همچنین دستورالعمل قیمت نیز تعیین شد که پای واسطه ها را به خرید کاذب باز کرد.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: دوره ۴۵ روزه گذشته دوره خوبی برای فولاد نبود و با برخی اقدامات تعزیری بازار به صورت امنیتی اداره شد.

سبحانی با اشاره به تعرفه گذاری از سوی عراق و افغانستان گفت: تعرفه‌ای که پیش روی صادرکنندگان فولاد ایرانی قرار گرفته مشکل ساز شده است این در حالی است عملا این تعرفه گذاری بازارهای همسایگان را از دست ایران خارج کرده است.

این مقام مسئول در صنعت فولاد با بیان اینکه مکانیزم بورس کالا اکنون مکانیزم خوبی بر اساس عرضه و تقاضاست و تا به امروز نیز کار خود را کرده است، اظهار داشت: دستکاری در بورس کالا مورد تایید نیست، البته قیمت محصول جهانی را بازار تعیین می کند؛ این در حالی است که منحنی تغییرات قیمتی در زنجیره فولاد به شکل موزون و هماهنگ پیش می رود.

سبحانی گفت: فرمول و ضرایبی برای قیمت اجزای زنجیره فولاد استخراج شده است ولی برخی اوقات تغییرات قیمتی در بازار ممکن است شرایط مقطعی را تغییر دهد. این در حالی است که مشتری مستمر و دائمی باید متفاوت از مشتری موقت دیده شود.

وی اظهار داشت: در مورد تغییر قیمت گاز دولت با تولیدکنندگان فولاد جلسه ای نداشته است و البته تغییر نرخ نیز از اول مهر به اجرا گذاشته شده و عطف به ماسبق شده و ما نیز به آن انتقاد داریم؛ البته دلیل دولت این است که ما نباید انرژی را ارزان به تولید بدهیم؛ این در حالی است که روش کار ما احیای مستقیم است نه کوره بلند؛ بنابراین نرخ گاز باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  شرکتی که پسماند تولیدات آن صفر است/سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری

سبحانی ادامه داد: در برخی موارد افزایش نرخ گاز در زنجیره سرشکن می شود ولی گاز برای کشور مزیت است و البته از سالهای پیش سیاست دولت این بوده که گاز به ارزش افزوده و اشتغال تبدیل شود و حتی شهرک صنایع انرژی بر در لامرد نیز ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد افزایش نرخ گاز در زنجیره سرشکن می شود ولی گاز برای کشور مزیت است و البته از سالهای پیش سیاست دولت این بوده که گاز به ارزش افزوده و اشتغال تبدیل شود و حتی شهرک صنایع انرژی بر در لامرد نیز ایجاد شد.

سبحانی با بیان اینکه ذهنیت غلطی در ذهن مسئولان کشور دامن زده شد که فولادی ها ارز را در اقتصاد نمی آورند و برخی تصور میلیارد دلار صادرات دارند، افزود: در هشت ماهه امسال که تحریم نداشتیم ۵.١٧میلیون تن صادر کردیم که جمع فولاد خام و محصول نهایی بوده است و در ۴ ماهه با همین روند اگر پیش میرفتیم ٧.٨ میلیون تومان تولید می کردیم که معادل ٣.۵ میلیارد دلار ارز است. البته امسال باید ٢۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم که ٣میلیارد دلار ارزبری دارد و بنابراین نیاز است ذهنیت ها اصلاح شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، با بیان اینکه صادرکنندهای فولاد دیشب با بانک مرکزی جلسه داشتند، تصریح کرد: قرار شد دستورالعمل را در قالب تهاتر برای تامین نیاز ارزی فولادسازان از ارز محل صادرات همین رشته معدنی اقدام شود.

وی با بیان اینکه نخریدن فولاد ایران به دلیل مباحث نقل و انتقال مالی از سوی اروپا قابل حل است و راهکار دارد، گفت: ممکن است به دلیل تحریم، برخی خریداران عقب نشینی کرده اند. اما مباحث مالی راهکار دارد.

بیشتر بخوانید :  مشکلات اصناف و شهرداری این بار حل می‌شود؟

سبحانی در خصوص واردات الکترود گرافیتی نیز گفت: عرضه این ماده اولیه بخش فولاد در دنیا کم شده است و به این دلیل واردات کم شده است.

این مقام مسئول از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران گفت: دستاوردهای صنایع معدنی کشور در ۵٠ سال گذشته در این جشنواره و نمایشگاه به معرض دید گذاشته خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال روابط عمومی گروه تجاری ققنوس مبنی بر اصلاح قیمت پایه صادراتی فولاد گفت: ما موارد را با گمرک در میان گذاشته است و بعضا ارزشگذاری ها نیز غیرواقعی انجام می شود. این در حالی است که برگه سبز باید ملاک قرار گیرد. توصیه و پیشنهاد ما این است که به شرکتهای بزرگ اعتماد کنند. اظهارنامه گمرکی باید ملاک کار قرار گیرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها