[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه زمان عرضه‌های آتی نفت در بورس انرژی منوط به تصمیم شرکت ملی نفت است، گفت: امکان تسویه کامل براساس ریال ایران و افزایش مدت تسویه از ۶۰ به ۹۰ روز اصلی‌ترین تغییرات اطلاعیه نوبت سوم عرضه نفت است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی، پیرامون آخرین  اقدام‌ها برای عرضه نوبت سوم نفت خام سبک ایران در این بازار گفت: در اطلاعیه عرضه جدید، پیشنهادهای ارائه شده به وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران بررسی شده و براساس آن مدت دوره تسویه معاملات نفت خام از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است. در عین حال این امکان برای خریداران فراهم شده که معاملات نفت خام به طور کامل براساس ریال ایران تسویه شود.
وی درخصوص زمان عرضه های آتی، آن را منوط به تصمیم گیری شرکت ملی نفت ایران دانست و بیان کرد: قاعدتاً شرکت ملی نفت ایران باتوجه به رویکرد سازنده ای که دراین خصوص دارد متناسب با شرائط و صلاحدید خود تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد .
به گفته حسینی، حجم عرضه نفت خام سبک ایران در این مرحله معادل ۳ میلیون بشکه خواهد بود که به صورت محموله‌های یک میلیون بشکه‌ای روانه میز فروش خواهند شد. البته محموله ها همچنان ۳۵ هزار بشکه ای خواهد بود.
مدیرعامل بورس انرژی از رشد قابل تامل کدهای معاملاتی داخلی و خارجی پس از عرضه موفق نفت خام در نوبت اول و دوم سخن گفت و افزود: در بازار سایر فراورده‌های نفتی نیز هم اکنون روزانه نزدیک به ۲۰ عرضه فراورده هیدروکربوری انجام می‌شود. ضمناً با توجه به افزایشی شدن روند قیمت جهانی نفت خام به نظر می رسد دوباره رونق به این بازار بازگشته است.
حسینی افزود: در بازار فراورده‌های نفتی بورس انرژی در حالی عرضه‌های گاز مایع فشرده (LPG) در محموله‌های پنج هزار تنی معامله می‌شد که هم اکنون حجم این معاملات به محموله های ۱۰ هزار تن افزایش یافته و پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد این معاملات در آینده است.
وی در برابر این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا با وجود واگذاری‌ نیروگاه‌ها به بخش خصوصی و لزوم آزادسازی قیمت برق در آینده‌ای نه چندان دور اما همچنان بازار برق در بورس انرژی با اقبال چندانی روبرو نیست پاسخ داد: بازار معاملات مصرف‌کنندگان بزرگ برق در حالی سال گذشته راه‌اندازی و با اقبال معامله‌گران این بازار روبرو شد که وزارت نیرو با توجه به لزوم تعدیل قیمت انتقال برق یا همان ترانزیت از ماه‌های گذشته انجام این معاملات در بورس انرژی را بامانع روبرو کرده است.
وی افزود: خبرها از تلاش وزارت نیرو برای متقاعد کردن دولت برای افزایش قیمت ترانزیت برق در کمیسیون اقتصادی این نهاد حکایت دارد که در صورت تصویب آن می‌توان به تداوم و رشد معاملات برق در بازار مصرف‌کنندگان بزرگ بورس انرژی امیدوار بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها