[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شورای عالی صادرات غیرنفتی که در برنامه های سوم تا پنجم توسعه دارای جایگاهی مشخص بود، در برنامه ششم توسعه مغفول مانده، اما اکنون به دنبال تعیین تکلیف آن هستیم زیرا نبود آن ضعف بزرگی برای توسعه تجارت است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، «محمدرضا مودودی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر شورای عالی صادرات غیرنفتی به جایگاه اصلی خود بازنگردد، برگزاری نشست های تخصصی فقط در حد کارشناسی باقی خواهد ماند.
شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی بر اساس ماده ۱۱۷ برنامه سوم توسعه در اوایل دهه هشتاد خورشیدی شکل گرفت تا خط مشی‌های صادرات کشور را تنظیم و کمکها و تسهیلات قابل ارائه به بخش صادرات را تعیین کند.
مودودی انحلال شورای عالی صادرات غیرنفتی را تکذیب کرد اما گفت: انتظار می رود مصوبه های این شورا از جایگاه حقوقی و قانونی برخوردار باشد.

 تخصیص ناچیز یارانه برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به ایرنا در خصوص پرداخت یارانه برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی گفت: در مقوله مشوق های صادراتی، اولویت این سازمان پرداخت یارانه های برگزارکنندگان نمایشگاه هاست.
به گفته این مقام مسئول، پارسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به برگزارکنندگان نمایشگاه ها مصوب شد، اما در نهایت فقط ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.
وی بیان داشت: پرداخت حداکثر ۵۰ درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان از هزینه اجاره غرفه مشارکت در نمایشگاه های خارجی برای پرداختی به شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود، اما تغییر نرخ ارز هزینه های شرکت کنندگان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
مودودی یادآور شد: در زمینه برگزاری نمایشگاه های خارجی، جز چند مورد در اروپا که برگزارکنندگان با مشکل تردد مواجه شدند، در سایر کشورها به سیاق گذشته در حال اجراست.

بیشتر بخوانید :  ارزی که به دارو نرسید صرف واردات اقلام غیرحیاتی شد

راه اندازی مرکز دائمی نمایشگاهی در عراق
وی از راه اندازی مرکز دائمی نمایشگاهی در عراق به عنوان اتفاقی مثبت در صنعت نمایشگاهی کشور یاد کرد که هر ماه یکی ۲ عنوان نمایشگاه در آن برگزار می شود.
معاون وزیر صنعت ادامه داد: در چند کشور دیگر منطقه نیز تقاضاهایی برای راه اندازی مرکز نمایشگاهی مشابه عراق داشتیم که در دست بررسی است؛ این کشورها در مجموع سالیانه هزار میلیارد تومان واردات انجام می دهند که سهم ایران از بازار آنها فقط ۲۵ تا ۲۶ میلیارد دلار است.

مشوق های صادراتی
این مقام مسئول درخصوص مشوق های صادراتی خاطرنشان کرد: همواره تاکید کرده و داریم که این مشوق ها در صورت تامین اعتبار پرداخت می شوند.
وی گفت: برآورد می شود بین سال های ۸۹ تا ۹۱ حدود ۳۷۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی باید پرداخت می شد که تاکنون پرداخت نشده است.
مودودی در عین حال اظهار داشت: از سال ۹۴ و با افزایش حجم صادرات غیرنفتی، مقرر شد عنوان جوایز صادراتی مطرح نشود، زیرا به سالیانه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تخصیص جوایز نیاز بود.

تعدد صدور بخشنامه ها
وی ادامه داد: اولویت نخست وزارت صنعت در تخصیص ارز یارانه ای، مصوبات ستاد تنظیم بازار است تا بر اساس آن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وارد کشور شود.
مودودی تاکید کرد: جلوگیری از خروج کالاهایی که با ارز یارانه ای وارد کشور شده، دلیل اصلی تعدد صدور بخشنامه ها در این سازمان است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها