[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، شبکه خبری آلمانی NDR امروز پنجشنبه اعلام کرد که آلمان، فرانسه و بریتانیا،به صورت رسمی کانالی به منظور تبادل مالی با ایران  ایجاد کرده‌اند و نام این کانال INSTEX است.

بنابر این گزارش، INSTEX مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges یا همان «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است. طبق اطلاعاتی که NDR به دست آورده است، پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. بریتانیا هم رئیس هیأت نظارت است و از وزارت خارجه هر کدام از این کشورها هم یک نفر در این شرکت حقوقی حضور خواهد داشت. دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌ کشور بپیوندند.

این ابزار به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که به رغم تحریم‌های آمریکا با ایران همکاری داشته باشند، اما به زعم اروپایی‌ها چنین اقدامی چندان آسان نخواهد بود. اما اتحادیه اروپا ایجاد این کانال را به منزله پیامی برای تهران و واشنگتن تلقی می‌کند. این کانال مالی، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد، اما دامنه فعالیت آن می‌تواند گسترش یابد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دیروز گفت که برجام به خاطر سیاست‌های آمریکا در خطر است. وی افزود: «انتظار اقدامات عملی از اروپا داریم.»

چنین خبری در شرایطی منتشر می‌شود که قرار بود ساز و کار پرداخت مالی اروپا و ایران موسوم به SPV  روز دوشنبه گذشته رونمایی شود، اما این اقدام بار دیگر به تعویق افتاد. لندن، برلین و پاریس از یک سو می‌خواهند، توافق هسته‌ای با ایران (برجام) را حفظ کنند و از سویی دیگر درباره برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در سوریه ابراز نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید :  مرد ایران‌خودرویی به سایپا رفت- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها