[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایسنا، محمد گلشنی ، با بیان اینکه گیلان دوازدهمین استان کشور در تولید شیر و گوشت است، گفت: برنامه داریم با ایجاد زیرساخت‌های اصلاح نژادی و افزایش تولید در واحد سطح، تولید شیر و گوشت را در استان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان در بحث گوشت از استانهای وارد کننده محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر ۸۴درصد گوشت گیلان از دام سنگین و ۱۶درصد از دام سبک تامین می‌شود.

گلشنی تصریح کرد: همچینین ۹۴درصد شیر گیلان از دام های سنگین و ۶درصد شیر گیلان از دام های سبک تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پتانسیل های گاو بومی گیلان در تولید شیر و گوشت مطلوب است و ما برنامه داریم با اجرای تکنیک‌های اصلاح‌نژادی جمعیت دام هایی با تولید شیر و گوشت بیشتر در استان را افزایش دهیم.

مدیر امور دام استان تصریح کرد: در مجموع در گیلان بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰هزار دام وجود دارد که بالغ بر ۸۰۰هزار راس از این دام ها را دام های سنگین تشکیل می‌دهند و مابقی جزء دام های سبک استان هستند.

وی گفت: امسال در گیلان ۲۸هزار تن گوشت تولید شد که نسبت به سال گذشته ۲هزار تن افزایش یافته است.

گلشنی با بیان اینکه در همه ۱۶شهرستان گیلان دامداران فعالیت دارند، افزود: شهرستان های غرب گیلان نظیر فومن،شفت و ماسال بیشتر از دیگر شهرستان ها شیر  و گوشت تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه تولید شیر هم در استان از برنامه‌های ما به شمار می‌رود اما فعلا افزایش تولید گوشت در اولویت است.

بیشتر بخوانید :  85درصد گوشت قرمز بازار تهران وارداتی است/ افزایش 11درصدی آمار خروج دام از کشور

گلشنی گفت: امسال ۲۶۶هزار تن شیر در گیلان تولید شده است این در حالیست که تولید سال گذشته در گیلان ۲۵۶هزار تن بوده است.

وی با بیان ینکه تخمین زده می‌ شود، بالغ بر ۱۱۰هزار نفر در گیلان به دامداری مشغول باشند، ادامه داد: در حال حاضر ۷۳هزار نفر از این دامداران عضو تعاونی‌ها هستند.

مدیر امور دام استان گیلان یکی از برنامه مهم این حوزه را چندقلوزایی در دامهای سبک استان عنوان کرد و گفت: برای تحقق این امر سعی شده است از نژادهای رومانوف در استان بهره گرفته شود.      

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها