[ad_1]

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شدند با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) کانکتورهای الکتریکی را طراحی و تولید کنند.

به گزارش ایسنا، مهندس سلیمانی، رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، درباره هدف از ساخت کانکتورها گفت: با توجه به حجم بالای واردات این محصول به داخل کشور و ضربه‌ای که این واردات به اقتصاد کشور وارد می‌کرد، تلاش کردیم با طراحی و ساخت در داخل کشور، از واردات آن جلوگیری کنیم، ضمن اینکه توانستیم برای نیروی جوان کشور اشتغال‌زایی کرده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بلندی برداریم.

وی با اشاره به کاربرد کانکتورها در صنایع نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا، دریایی و پزشکی، افزود: کانکتور وسیله‌ای برای انتقال جریان الکتریکی، داده و دیتا است که در حوزه‌های حساس و مهم پزشکی، نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا و دریایی کاربرد دارد. اما در دوران تحریم کشورهای خارجی صادرات این محصول را به‌ دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که در برخی از حوزه‌ها دارد، به کشورمان ممنوع کردند. از طرفی کانکتور در ایران برخلاف کشورهای بزرگ صنعتی به تعداد پایینی مصرف می‌شود و به همین دلیل هزینه ساخت آن مقرون‌به‌صرفه نیست. همچنین کانکتورهای وارداتی به کشور نیز کیفیت مطلوبی ندارند و فاقد گارانتی هستند و در زمان مصرف منجر به ایجاد اشکالاتی در سیستم‌های مورد استفاده می‌شوند، از این رو برآن شدیم تا خودمان این محصول را طراحی و تولید کنیم.

مهندس سلیمانی درخصوص ویژگی‌های کانکتورهای تولیدی این شرکت عنوان کرد: کانکتورهای تولیدی شرکت ما علاوه‌بر کیفیت بالا و گارانتی و استانداردهای مختلف، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به محصول مشابه خارجی دارند و سعی ما بر این است تا با تولید بیشتر، قیمت را به میزانی پایین‌تر از آنچه که اکنون هست، برسانیم.

بیشتر بخوانید :  فولکس واگن وارد ایران شد

وی، تهیه سبدی از کانکتورهای پرمصرف در حوزه‌های پرکاربرد مانند نظامی، پزشکی و خودرو را برنامه اصلی این شرکت نام برد و اضافه کرد: درنظر داریم تا بازار داخلی کشور را بی‌نیاز از محصول خارجی کنیم و باتوجه به شناخت بازار داخلی و مشتریان این محصول مشکلی در خصوص تولید و فروش آن در بازار هدف نداریم. ضمن اینکه رسیدن به بازارهای خارجی و صادرات این محصول در برنامه بلندمدت شرکت قرار دارد.

به گفته وی، از ابتدای سال ۹۵، نزدیک به ۵۰۰۰ کانکتور در این مجموعه تولید و عرضه شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، کمک‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را برای این شرکت دانش‌بنیان مثبت ارزیابی کرد که منجر به ورود این محصول به مرحله تولید و بازارهای کشور شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی پیگیریاتصال به پی پالاخذ کارت بازرگانی در شیرازانتقال پول به کارت ملیتاریخچه ی صادراتتجهیزات شبکه خلیج فارسترخیص پوشاکترخیص خودرو از پارکینگتمدید کارت بازرگانی 5 سالهچگونه ترخیص کار گمرک شویمحمل بار از چينحمل و نقل انسان محورحمل و نقل دریایی سیناحمل و نقل و ترافیک منطقه 6خرید ابزار دفاع شخصیخرید ابزار صافکاریخرید ابزار صنعتیخرید خط تولید پنیرخرید خط تولید دفترخرید سکه آلمانخرید لیوان یکبار مصرف کاغذیراهنمای واردات از دبیشرکت حمل بار دریاییشعبه 4210 صادراتصادرات 3152صادرات حشراتصادرات خودروصادرات سمند به چینصادرات یونجه به اماراتصرافی تهران سیدنیصرافی فردوسیطریقه رهگیری مرسوله پستیفروش ابزار چوبفروش حواله یوروفروش خط تولید الکلفروش خط تولید چیپس سیب زمینیفروش دلار اسکریلفریت بار فرودگاه اصفهانقوانین حمل و نقل هواییقوانین گمرک روسیهقوانین گمرکی در ایرانکارت بازرگانی ثبت نام مشهدکارگو لوفتانزاگمرک جمهوري اسلامي ايراننرخ حمل بار دریاییواردات از چین Dhlواردات ب ام وواردات خودرو گلستانواردات گوشت از ارمنستانواردات لاستیک از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها