[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، رضا منصوری در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به این که در دنیا استفاده از کاغذهای امنیتی برای تولید اوراق بهادار و اسناد هویتی، مرسوم است، اظهار داشت: عمدتا این کاغذها به صورت واتر مارک تولید شده و دارای فیچرهای امنیتی در خمیره کاغذ نیز هستند.

به گفته وی، کاغذهای امنیتی به انواع حلال های شیمیایی حساسند و به محض اینکه با ماده شیمیایی برخورد کنند، تغییر رنگ داده و عملا امکان بازگشت کاغذ به رنگ اولیه میسر نیست. علاوه بر این به منظور تولید برخی کاغذهای امنیتی مانند کاغذ اسکناس که نیاز به مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تنش های فیزیکی دارند، در خمیره کاغذ از کتان نیز استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران با اشاره به این که امروزه با پیشرفت تکنولوژی به خصوص در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری، امکانات بیشتری برای تقلب و جعل اسناد در اختیار جاعلان قرار گرفته است، ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که امنیت فیزیکی اسناد و مدارک کافی نیست و باید از روش ها و راهکارهای نوین در بالاتر بردن امنیت اسناد نیز استفاده شود.

منصوری خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای موثر در بالاتر بردن امنیت اسناد، استفاده از لایه الکترونیک است که در کنار امنیت فیزیک سند، می تواند به شکل چشمگیری اصالت سند را تضمین کند.

وی افزود: خوشبختانه واحد تحقیق و توسعه شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران مطالعات خوبی را از مدتی قبل بر روی پروژه تولید مطبوعات امنیتی، هویتی و بهادار با استفاده از کاغذهای هوشمند انجام داده و امروز این شرکت آماده پاسخگویی به نیاز سازمان های مختلف برای تولید اسناد امنیتی با کاغذ هوشمند است.

بیشتر بخوانید :  افغان‌ها به جای کارگران ایرانی یارانه‌بگیر کار می‌کنند

منصوری گفت:‌ این کاغذها با استفاده از تراشه های هوشمند با ظرفیت های مختلف، می توانند ضمن ذخیره سازی اطلاعات، ضامن اصالت سند نیز باشند و از این کاغذها می توان در تولید اسناد مالکیتی مانند سند ملک و خودرو، دانشنامه مدارس و دانشگاه ها، پروانه کسب و پروانه بهره برداری، انواع گواهینامه ها و… استفاده کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها