[ad_1]

پژوهشگران دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد واحد تهران با استفاده از گیاه “جو دو سر” موفق به سنتز نانو ذرات نقره شدند.

به گزارش ایسنا، با توجه به توسعه کاربردهای نانو ذرات، استفاده از این مواد در پزشکی و علوم زیستی رو به افزایش است.

تاکنون روش‌های مختلفی برای تهیه زیستی نانوذرات فلزی شناخته شده است، اما استفاده از گیاهان دارویی در سنتز نانو ذرات به دلیل کاهش عوارض جانبی، ترکیبات موجود در گیاهان، توسعه منابع وابسته به کشت گیاهان دارویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بسیار مقرون به صرفه است.

بر این اساس محققان دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد در مطالعات خود توانستند با استفاده از گیاه “جو دو سر” نانو ذرات نقره را تولید کنند.

هدف از انجام این تحقیق تولید نانو ذرات نقره با استفاده از عصاره‌های آبی و هیدروالکلی گیاه “جو دو سر” بوده است.

از جمله ضرورت‌های سنتز سبز نانو ذرات می‌توان به کاهش هزینه، آلودگی، کاهش اثرات جانبی و استفاده آن در صنایع اشاره کرد و با توجه به کاهش هزینه‌های تولید، امکان صنعتی شدن تولید نانو ذرات نقره با این گیاه وجود دارد.

محققان این پروژه تحقیقاتی برای این منظور اقدام به جمع‌آوری و خشک کردن گیاه “جو دو سر” کردند و بعد از آن به عمل عصاره‌گیری از این گیاه شامل عصاره آبی و هیدروالکلی اقدام شد.

به منظور سنتز نانو ذرات نقره نیز ابتدا نانو نیترات نقره یک میلی مولار به دست آمد که از این مقدار ۹۰ میلی مولار برداشت شد. سپس به میزان ۱۰ میلی لیتر از عصاره آبی و هیدروالکلی هر کدام جداگانه برداشت شد و با اضافه کردن نانو ذرات نقره بر روی هیتر قرار داده شدند.

بیشتر بخوانید :  افت حجم صادرات فعالیت کارخانجات آسیا را کم کرد

بعد از گذشت ۲۴ ساعت رنگ محلول‌ها از زرد به قهوه‌ای تیره درآمد که این تغییر رنگ نشان از سنتز نانو ذرات نقره دارد. این تغییر رنگ به دلیل احیا شدن یون نقره به نانو ذره نقره به وسیله مولکول‌های فعال موجود در عصاره گیاه “جو دوسر” بوده است.

علاوه بر آن بر اساس نتایج به دست آمده از تصاویر میکروسکوپ SEM نانو ذرات تولید شده عمدتا دارای اشکال کروی و گرد و نانو ذرات تولید شده در اندازه‌های ۶۰ تا ۱۰۰ نانومتر بوده است.

به گزارش ایسنا، نانو ذرات نقره خاصیت سمیت دارند که این محققان در این تحقیق توانستند با استفاده از روش‌های سبز این مواد را تولید کنند. 

این تحقیقات با همکاری نوشین امینی، غلامرضا امینی و زهرا جعفری انجام شده که در همایش نانو فناوری در کشاورزی ارائه شده بود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار جدید گمرک بازرگاناخبار گمرک ایرانارسال پول به ایران از استرالیااستخراج بیت کوین چیستپرداخت علی اکسپرسپستی بین المللی فدکسترخیص کار گمرک بوشهرترخیص کالا از پستترخیص ماشین بندر عباسچگونگی واردات از چینحمل امریکا به داعشحمل و نقل هوایی بین المللیحواله ارز یخدمات واردات از چینخرید آیفون از آلمانخرید ابزار برق کشیخرید از آمازون و ارسال به ایرانخرید اینترنتی عروسک شاسخین بزرگخرید اینترنتی غذاسازخرید اینترنتی گخرید اینترنتی لیوان یکبار مصرفخرید چینی توسخرید خط تولید چسب برقخرید خط تولید گلابخرید خودرو از ebayراهنمای خرید از ایبیرهگیری پست بین المللیرهگیری مرسوله وستیشرکت کارگوصادرات غیر مستقیمصادرات گاز ایران به چینطرح گمرک نوینطریقه واردات خودرو از دبیفروش تجهیزات حرکتی فیلمبرداریفروش تجهیزات شبکه یزدفروش حواله داخلی یوروقانون بیت کوینقیمت پی پالکارگو تبریزکد اقتصادی گمرک امام خمینیگمرک خراسان شمالیگمرک فرودگاهنحوه ترخیص خودرو از گمرکهزینه حمل دریاییهزینه های ترخیص خودرو از گمرکواردات برنج پاکستانیواردات سیم جوش از چینواردات لوازم آرایشی از چینواردات لوازم یدکی از چینواردات هیوندا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها