تولید سالانه ۱۵۰ هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب‌زدگی در موسسه رازی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب‌زدگی در این موسسه تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید در این بخش تا ۲ برابر قابل افزایش است.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر محمدپور با اشاره به میزان تولیدات بخش جانوران سمی این موسسه اظهار کرد: سالانه و بر اساس نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به طور متوسط ۷۰ هزار آمپول ضد مارگزیدگی و ۸۰ هزار آمپول ضد عقرب‌زدگی در این بخش تولید می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید در این بخش تا ۲ برابر قابل افزایش است که در صورت راه‌اندازی ساختمان جدید این مجموعه، علاوه بر افزایش استانداردها، ظرفیت تولید نیز چند برابر خواهد شد، این در حالی است که طرح تولید پادزهر از مارهای در اسارت نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

دکتر محمدپور اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای این پادزهرها، علی رغم سالانه حدود ۲۰۰ هزار گزش در کشور، مرگ و میر ناشی از گزش با استفاده از سرم‌های درمانی که در کشور تنها توسط موسسه رازی تولید می‌شود، به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش جانوران سمی و تهیه پادزهرهای ضد عقرب‌زدگی و مارگزیدگی موسسه رازی یکی از معتبرترین مراکز تحقیق و تولید در خاورمیانه است، گفت: اهتمام به مطالعه، شناسایی و بررسی گونه‌های مختلف جانوران سمی از قبیل عنکبوت، زنبور و مارهای دریایی نیز از برنامه‌های این بخش است.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید پادزهر علیه عنکبوت‌های سمی در سطح آزمایشگاهی بوده و در آینده نزدیک گسترش می‌یابد، تصریح کرد: طرح‌های تحقیقاتی مختلف در زمینه ارتقای کمی و کیفی سرم‌ها، آثار فارماکولوژیک زهرها، سیستم‌های نوین آنتی‌ژن‌رسانی و… در این بخش در حال انجام بوده و از برنامه‌های مهم آینده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x