[ad_1]

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از قطعی نبودن توقف خط تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ در دی ماه سال ۱۳۹۷ خبر داد و اعلام کرد که برخی خودروسازان درخواست افزایش قیمت خودروهای خود را به شورای رقابت ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، محسن صالحی نیا در نشست خبری مشترک با تشکل خصوصی بخش صنعت که امروز (دوشنبه) در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: رشد صنعت بر اساس آمارهای بانک مرکزی ۶.۹ درصد و آمارهای مرکز آمار ایران ۶.۵ درصد بوده که بیانگر موفقیت آمیز بودن سیاست های تولیدی و ارزش افزوده وزارتخانه است.

وی ادامه داد: رشد بخش صنعت در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ به ترتیب منفی ۱۰.۵ درصد، منفی ۱.۷ درصد، ۷.۶ درصد و منفی سه دهم درصد بوده است.

صالحی نیا همچنین با اشاره به آمار دو ماهه ابتدایی سال ١٣٩۶ اعلام کرد: در دو ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال گذشته، ۱۳.۷ درصد رشد داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته روش‌های نظارتی مختلفی جهت تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی به کار گرفته شد، بیان کرد: در مجموع به حدود ۲۵۰۰۰ واحد تولیدی تسهیلات تعلق گرفت که ۱۲۰۰۰ مورد آن واحد صنعتی و معدنی و ۱۳۰۰۰ واحد مربوط به بخش کشاورزی بود.

صالحی‌نیا در مورد تدابیر اندیشیده شده جهت حمایت از تولید داخل نیز خاطرنشان کرد: کارگروه‌های رفع موانع تولید در استان‌ها وجود دارد و علاوه بر این به ۳۳۰۰ ردیف کالا نرخ ارز مبادلاتی جهت واردات ارائه نمی‌شود که به عنوان یکی از اقدامات اساسی در حمایت از تولید داخل به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید :  یک دستگاه لامبورگینی قاچاق در شیراز کشف شد

وی در پاسخ به سوالی مربوط به اختصاص عوارض ورودی و مالیات بالا در مورد برخی خودروها عنوان کرد: حداکثر عوارض گروهی در کالاهای صنعتی و مشابه صنعتی حداکثر ۷۰ درصد است و تعرفه‌ها نیز با سقف ۵۵ درصدی و کف پنج درصدی در مورد هشت طبقه ورودی کالا تعریف شده است و خودروهایی نیز که در چارچوب تولید داخلی قرار گیرند، به نسبت میزان تولید از تعرفه وارداتی آنها کاسته می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قرار نیست خصوصی‌سازی خاصی در صنعت خودرو اتفاق بیفتد و باید بدانیم که سهم دولت در مورد دو شرکت خودرویی زیر ۲۰ درصد است و این وزارتخانه نیز بر اساس سیاست‌های در نظر گرفته شده خود پیش می‌رود. علاوه بر این در مورد خودروهای لوکس بر اساس ضابطه تعریف شده در هیات دولت خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی در حال حاضر محدودیت واردات دارند.

صالحی‌نیا همچنین در خصوص وضعیت خودروهای برقی و هیبریدی، اظهار کرد: در خصوص خودروهای برقی و هیبریدی باید بدانیم که فعلا در ابتدای راه هستیم و شرکت‌هایی نیز اعلام آمادگی کردند اما در آمار مربوط به سال ۱۳۹۵ میزان واردات روند افزایشی بالایی نسبت به سال ۱۳۹۴ داشته است.

به گفته وی تا به امروز ۵۱ هزار دستگاه تاکسی از خردادماه سال ۱۳۹۵ جایگزین شده‌اند و این مسئله طبق هماهنگی با کارگروه کاهش آلایندگی هوا ادامه خواهد یافت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان خودروهایی که قرار است جایگزین شوند، ۱۳۰ هزار دستگاه است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با رسیدن به دی ماه سال ۱۳۹۷ بر اساس خبری مربوط به توقف تولید خودروهایی که ۸۱ مورد استاندارد تدوین شده توسط سازمان استاندارد را رعایت نکنند، خط تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف خواهد شد یا خیر، بیان کرد: اینکه به طور قطع بگوییم در دی ماه سال ۱۳۹۵ خط تولید پراید یا پژو ۴۰۵ متوقف خواهد شد، این گونه نیست.

بیشتر بخوانید :  بانک های چینی و روسی در حوزه نوآوری، قرارداد امضاء کردند

صالحی‌نیا همچنین در مورد قیمت‌گذاری خودروها در سال جاری و نیز احتمال افزایش قیمت‌ها گفت: شورای رقابت بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مسئول تعیین مکانیزم قیمت خودروهاست و خودروسازان اگر درخواستی در این رابطه داشته باشند، باید آن را به شورای رقابت اعلام کنند. در مورد برخی خودروها درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت ارائه شده و این مسئله در صورتی که توجیح لازم را داشته باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در حال حاضر صحبت‌های من به منزله افزایش قیمت خودرو نیست و در حال حاضر همه چیز در شرایط درخواست قرار دارد.

وی در مورد تولید خودروی ۲۰۰۸ و درصد تولید داخل آن در پروژه مشترک اعلام کرد: شرکت مشترک به منظور تولید این خودرو ایجاد و داخلی‌سازی آن نیز از ۳۰ درصد آغاز شده است و بر اساس قراردادهایی که با قطعه‌سازان منعقد شده بالغ بر ۸۰ مورد قرارداد مدنظر قرار گرفته است.  

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار بر این است که شرکت ایران‌خودرو طی مدت یک سال ۱۵۰۰۰ دستگاه تولید کند و علاوه بر این تولید به منظور صادرات نیز به منظور ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.

صالحی‌نیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر قرارداد کرمان‌موتور و هیوندای و اینکه در مورد این قرارداد کماکان داخلی‌سازی صورت نگرفته است و به صورت واردات به کشور مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: تولید داخلی ۳۰ درصدی در سال جاری آغاز خواهد شد و این خودرو نیز با داخلی‌سازی ۳۰ درصد کار خود را ادامه خواهد داد و گروه کرمان‌موتور نیز موظف به انجام آن است.

بیشتر بخوانید :  صادرات برخی اقلام کشاورزی بلامانع شد

وی در مورد آخرین وضعیت واگذاری کارخانه ارج نیز خاطرنشان کرد: خریدارانی که قصد خرید این کارخانه را دارند در حال مذاکره با سهامدار اصلی هستند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز کمک خواهند کرد تا از طریق کارگروه مربوطه پیش رود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش استفاده از بیت کوینا بانک صادراتاتاق بازرگانی کرجانتقال پول به کارت سپهترخیص کالا پتهحمل بار هوایی ایران ایرحمل و ترخیص از چینحمل و نقل بین المللیحمل و نقل چالوسحواله ارز به چینخدمات بار هوایی کالا تجارت اسکانخريد اينترنتي ديوان حافظخرید ابزار خاتم کاریخرید از فروشگاه امازون در ایرانخرید بدلیجات از چینخرید تجهیزات عکاسیخرید دلار امروزخرید دلار دانشجوییخرید محصول از سایت های خارجیخرید و فروش دلار های الکترونیکیرهگیری مرسوله گستیسامانه رهگيري مرسولات ژستيسایت Ebay ایرانیسرویس پست اکسپرسشارژ اسکریلشرح وظایف ترخیص کار گمرکشرکت حمل و نقل بین المللی گرجستانصادرات زعفرانصادرات موبایل بانکصرافی روحیصرافی وکیلیطریقه کارت بازرگانیفرم د کارت بازرگانیفروش ابزار زمین شناسیقوانین گمرکی بین المللیکارت بازرگانی ویکی پدیاکارت پی پال چیستگمرک دوغارونلیست کالاهای وارداتی از چین به ایرانمراحل ترخيص خودرو از گمركمستر كارت رايگانمستر کارت در ایرانهزینه ترخیص خودرو از منطقه آزادهزینه های ترخیص خودرو از گمرکواردات تجهیزات دندانپزشکیواردات شال و روسری از دبیواردات لوازم یدکی خودرو از کرهواردات ماشین دست دوم از دبیواردات مواد شیمیایی از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها