[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز ، منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند اوپک از اعضایش خواسته هنگام بحث در مورد سیاست‌های گروه حرفی از قیمت نفت نزنند تا از خطر اقدام قانونی آمریکا علیه اوپک جلوگیری کنند.

قانون پیشنهادی آمریکا با نام NOPEC که می تواند دعوای قانونی آنتی تراست علیه این گروه راه بیندازد، مدتهاست معلق مانده چون رئیس جمهورهای قبلی آمریکا اشاره کرده بودند جلوی قانونی شدن آن را می‌گیرند و آن را وتو می‌کنند.

ولی دونالد ترامپ منتقد اوپک است و آن را مقصر قیمت بالای نفت می‌داند و مجبورش کرده تولید را افزایش دهد تا از فشار بر بازار نفت کم شود.

این کار، اوپک و مخصوصاً عربستان را درباره آنچه NOPEC می نامند، عصبی کرده است. NOPEC یعنی قانون « نه به کارتل های تولید کننده و صادر کننده نفت»

در ماه جولای مقامات ارشد اوپک در کار گروهی با شرکت حقوقی وایت اند کیس در وینا شرکت کردند تا در مورد لایحه NOPEC صحبت کنند. آنها توصیه کردند در مورد قیمت نفت به صورت علنی صحبت نشود و در عوض در مورد ثبات بازار نفت مذاکره کنند.

مقامات همچنین به دنبال کانال های اعمال نفوذ دیپلماتیک هستند تا اجازه ندهند لایحه NOPEC به قانون تبدیل شود.

در اول ماه اوت ، دبیر کل اوپک نامه‌ای به وزیران نوشت که حاوی همین توصیه بود.

سهیل المزروعی ، وزیر انرژی امارات که ریاست دوره‌ای اوپک را هم برعهده دارد در نامه ای نوشت:« ما رسما اعتقاد داریم که هدف فعالیت هایمان ثبات بازار است نه روند قیمت نفت».

بیشتر بخوانید :  ایران می تواند تمام نیازهای غذایی سوریه را تامین کند- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

او اضافه کرد:« من از تمام اعضای اوپک و همکاران غیر اوپک می خواهم در گزارش هایشان در مورد تلاش های مشترکمان و شرایط بازار نفت، هیچ اشاره‌ای به قیمت آن نکنند».

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها