توسعه کشور بدون نقش‌آفرینی زنان ممکن نیست

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

مشاور امور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه پایدار کشور بدون حضور و نقش‌آفرینی بانوان ممکن نیست و زنان کارآفرین باید با کسب آگاهی از شرایط روز در بخش اشتغال و اقتصاد کشور فعال‌تر حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، پریچهر سلطانی در همایش زن، اقتصاد، اشتغال و توسعه که به همت کانون زنان بازرگان استان مرکزی در ساختمان کسب و کار اراک برگزار شد، گفت: بدون زنان دستیابی به توسعه پایدار در کشور امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماع خلاء‌های قانونی بسیاری وجود دارد، عنوان کرد:  این خلاء‌ها شامل بخش اشتغال نیز می‌شود و باید براساس بررسی جامع این خلاء‌ها برطرف و زمینه حضور گسترده‌تر بانوان در این بخش مهیا باشد.

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این نکته که در صورت اعتقاد به نقش کلیدی بانوان در بخش توسعه پایدار باید مقدرات اساسی برای ایفای این نقش فراهم شود.

سلطانی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر این نکته که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت داشته باشند و با طرح این سوال که آیا اقتصاد جزو مقدرات اصلی نیست؟ عنوان کرد: افرادی که خواهان رشد کشور هستند باید به این مسئله توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک کارگاه‌های کمتر از ۵۰ نفر را شامل می‌شود و بیش از ۹۰ درصد صنایع کشور را این صنایع تشکیل می‌دهند، بیان کرد: طبق آمار ۲۴۹۵ واحد صنعتی طرف قرارداد با شهرک‌های صنعتی در استان مرکزی فعال هستند و هزار و ۶۰۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است، اما در این میان در استان مرکزی تنها ۶ نفر زن فعال هستند.

سلطانی ادامه داد: یکی از دلایلی که تعداد کمی از بانوان در این بخش در استان مرکزی فعال هستند خوب معرفی نشدن شهرک‌های صنعتی، پتانسیل‌هایی که برای بانوان وجود دارد، زیرساخت‌های موجود، معافیت از مالیات و… است، در حالی که بانوان فعال در بخش اقتصاد و کارآفرینی باید از این ظرفیت‌ها مطلع شوند.

سلطانی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه بانوان فعال در بخش کارآفرینی و اقتصاد می‌توانند همپای مردان از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان کارآفرین باید از ظرفیت‌های اقتصادی در نظر گرفته شده در کشور مطلع شوند، عنوان کرد: ۲۰ درصد اعتبار تملک دارایی به تسهیلات بخش صنعت اختصاص داده شده است که این موضوع برای زنان کارآفرین فرصتی مناسب و مطلوب است و از جمله امکاناتی است که در بخش اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است.  

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: کنسرسیوم‌های صادراتی و خوشه‌های صنعتی در استان‌های مختلف کشور تشکیل شده است و نکته مهم این است که بانوان زمینه‌ساز توسعه این فرصت‌های اقتصادی هستند، البته تاکنون در استان مرکزی بانویی که عامل توسعه این خوشه‌ها باشد نداشته‌ایم و امیدواریم بانوان استان در این بخش هم فعال شوند.

سلطانی ادامه داد: ارزش کار خانگی زنان طی سال‌های گذشته سنجیده شده است. به عنوان نمونه همین کار خانه‌داری از نظر اقتصادی سنجیده شده و ارزش اقتصادی این کار بسیار گسترده است.

وی عنوان کرد: زنان دغدغه خانه‌داری و رسیدگی به امور اطرافیانشان را دارند، اما مردان با فراغ بال کار می‌کنند. هرچند باید به این نکته توجه کرد که زنان در این مسیر همواره محکم ایستاده‌اند. زن در طول تاریخ سختی‌های بسیاری را تحمل کرده اما محکم ایستاده‌ تا برابر با مردان فرصت حضور داشته باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x