[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ که هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری به مجلس ارائه شد، ۸۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای وزارت راه وشهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه در نظر گرفته شده که نسبت به میزان بودجه امسال (۷۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال) افزایش یافته است.
در این لایحه دولت برای تملک دارایی های سرمایه ای سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی ۷۷ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال (از مبلغ کل ۸۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال) برای انجام طرح های عمرانی هزینه خواهد کرد.
در لایحه بودجه سال آینده دولت برای انجام پروژه های عمرانی در حوزه راهسازی و آزادراه و بزرگراه های کشور و ساخت شبکه ریلی ۴۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار برای شرکت ساخت و زیر بناهای حمل ونقل پیش بینی کرده است.
همچنین دولت برای انجام طرح های عمرانی در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای مبلغ ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برای سازمان راهداری و برای اجرای طرح های ریلی مورد نیاز ۱۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۵۱۶ میلیون ریال برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعتبار در نظر گرفته است.
در این لایحه، دولت برای توسعه طرح های زیربنایی و عمرانی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۳۴۲ میلیارد ریال و برای توسعه طرح های سرمایه ای و تملک دارایی ها توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) معادل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.
در حوزه ساخت وساز برای انجام طرح های بازآفرینی شهری، ۲ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای شرکت بازآفرینی شهری و برای شرکت عمرانی شهرهای جدید نیز ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
همچنین دولت برای ساخت ساختمان های دولتی، بیمارستان ها و ساختمان های عمومی یک هزار و ۸۲۹ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال به سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی و برای دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد کرده است.
دولت برای اجرای طرح های مربوط به مسکن اقشار کم درآمد جامعه و طرح های هادی در روستاهای کشور معادل ۴ هزار و ۶۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون اعتبار برای مصارف جاری و تملک دارایی های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بودجه سال آینده در نظر گرفته است.
از این مبلغ ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای انجام هزینه های جاری بنیاد مسکن پیش بینی شده یک کمتر از یک درصد آن است، اما برای اجرای طرح های مسکن در مناطق محروم و روستایی کشور دولت در نظر دارد بیش از ۴ هزار و ۳۵ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال اعتبار در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.
دولت در لایحه بودجه ۹۸، برای هزینه های جاری و تملک دارایی های وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ سازمان و شرکت زیرمجموعه آن، ۸۳ هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته که نسبت به بودجه امسال حدود ۷.۵ درصد افزایش نشان می دهد.
اقتصام**۱۱۰۸ ** ۲۰۲۳

بیشتر بخوانید :  افتتاح واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در دولت دوازدهم

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها