توزیع ۶۰هزار تن سیب و پرتقال شب عید از ۲۰اسفند/ آغاز خرید توافقی خرما از امروز

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ علی اوسط هاشمی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به خرید میوه شب عید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی، افزود: تاکنون ۱۹ هزار و ۲۲۲ تن سیب خریداری شده  است و تا رسیدن به حجم مورد نظر خرید ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: خرید پرتقال تامسون حدود ۲۷ هزار تن از ۲۹ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تعیین شده انجام گرفته و خرید پرتقال والنسیا نیز که به تازگی برداشت آن آغاز شده به زودی انجام خواهد شد.

اوسط هاشمی اظهار کرد: هم اکنون در مرحله حمل و انتقال میوه های خریداری شده به استانهای کشور هستیم و سعی می کنیم تا ۱۵ بهمن ماه محموله های مذکور را به استانهای کشور انتقال داده باشیم.

تعیین قیمت ها میوه شب عید به روز انجام می گیرد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  درباره قیمت میوه های شب عید، بیان کرد:  توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند در بازار آغاز می شود و تعیین قیمت آن نیز به روز خواهد بود.

 اوسط هاشمی تاکید کرد: تمامی غرفه های میادین میوه و تره بار، ۳ هزار فروشگاه سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین بخش خصوصی در توزیع این میوه ها با ما همکاری خواهند کرد.

خرید بیش از ۶۰ هزار تن زعفران از کشاورزان

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران  با بیان اینکه ۸۵ درصد تولید زعفران جهان در ایران انجام می شود، اضافه کرد: با این وجود ما چرا نباید از بورس زعفران برخوردار باشیم؛ برند زعفران جهان باید متعلق به ایران باشد.

اوسط هاشمی ادامه داد: نه تنها در حوزه زعفران؛ در بخش خرما نیز می توانیم این شرایط را داشته باشیم در حالی که اولین یا دومین تولید کننده خرمای جهان هستیم.

به گفته وی؛ حرکت این سازمان در زمینه خرید توافقی زعفران، موجب شده قیمت پایه این محصول حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش یابد؛ در حالی که دلالان قصد داشتند نرخ این محصول را بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نگه دارند.

اوسط هاشمی تاکید کرد: خرید توافقی زعفران، قیمت پایه این محصول را حداقل یک میلیون تومان به نفع تولیدکننده افزایش داده است.

وی با بیان اینکه ما هنوز در تعیین قیمت زعفران در بازارهای جهانی نقش نداریم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که تاکنون چه میزان زعفران خرید توافقی شده است؟ گفت: بالای ۶۰ تن زعفران از کشاورزان خریداری شده است.

اوسط هاشمی ادامه داد: این محصول به قیمت کیلویی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان خریداری شده و امروز رکورد ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان  در این زمینه شکست.

آغاز خرید توافقی خرما با دستور وزیر جهاد کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همچنین از آغاز خرید توافقی خرما از امروز خبر داد و گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی خرید توافقی خرما از امروز توسط همکاران ما در تعاونی ها  آغاز می شود اما، به منابع مالی پایدار برای این کار نیاز است.

اوسط هاشمی در پایان اظهار کرد: سقفی برای خرید توافقی خرما تعیین نشده و تا زمانی که بازار به تعادل برسد خرید ادامه خواهد داشت.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x