[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی پنجمین نمایشگاه بین المللی کیف،کفش چرم و صنایع وابسته؛ صنعتگران و تولیدکنندگان کیف،کفش، چرم و صنایع وابسته از استان های مختلف کشورمان و دیگر کشورهای جهان از ۱ تا ۴ آبان ماه در پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته گردهم می آیند تا جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار دهند. این نمایشگاه با حضور بیش از نود شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه هایبین المللی تهران برگزار خواهد شد.

احمد ابوالحسنی رئیس ستاد اجرائی پنجمین نمایشگاه بین المللی کیف،کفش چرم و صنایع وابسته؛در این نمایشگاه علاوه بر تولید کنندگان داخلی، شرکت ها و تولیدکنندگان برخی کشورها، از جمله کشورهای ترکیه،هند و چین حضور و مشارکت داشته و جدیدترین تولیدات صنعت چرم و صنایع مرتبط با این هنر صنعت را به نمایش عموم می گذارند.

وی اضافه کرد: در پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته که در سالن های سالن ۴۰ ، ۴۱ ، ۴۴A ، ۴۴B و فضای باز محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از ۹۰ شرکت حضور خواهند داشت.

ابوالحسنی از حضور هیئت هایی از استان های مختلف کشور از جمله استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: همچنین قرار است در طول برگزاری این نمایشگاه؛ چند هیئت تجاری خارجی از کشورهای مختلف از نمایشگاه بازدید و با شرکت های ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

بیشتر بخوانید :  ارتباط 90درصدی جامعه کار و کارگر با تأمین اجتماعی/مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و بیکاری کارگران- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وی با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته در فضائی با مساحت حدود ۹ هزار متر مربع برگزار می شود،افزود: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست و کارگاه علمی و تخصصی با حضور استادان دانشگاه ها، متخصصین و صاحبان صنایع چرمی کشور برگزار خواهد شد.

ابوالحسنی اضافه کرد: در پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته؛ انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زناه ، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی ، انواع چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس،دستگاههای جین زن، انواع ماشین های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته می شود.

گفتنی است پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با حمایت اتاق اصناف کشور و همکاری انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه تولید چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار می شود.

معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها،شرکت ها و کارگا های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان ، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات ، آشنائی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت چرم ، فراهم کردن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری شرکت های داخلی  خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید :  آخرین فهرست ارزش‌های کالاهای صادراتی منتشر شد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

بنابراین گزارش، ایران با پیشینه سه‌ هزارساله، اولین و قدیمی‌ترین تولیدکننده چرم جهان است. آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می‌دهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می‌کردند. اولین کارخانه چرم‌سازی ایران در سال ۱۳۱۲ در همدان و دومین کارخانه در سال ۱۳۱۴ در تبریز تأسیس شد.

در این میان کشوری که صنعت چرم را به رونق و شهرت جهانی رساند ایتالیا بود. امروز هم ایران جزو ۳ کشور اصلی در تولید پوست و صادرکننده محصولات نیم ساخته است. همچنین کشورمان یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های صنعت دباغی در جهان در بحث چرم سبک محسوب می شود. البته کارگاه های چرم سازی سبک در ایران بسیار اندک است و از آنجایی که میزان پوست استحصالی بسیار بالاست و میزان مصرف داخلی تنها امکان جذب ۱۰ تا ۱۵ درصد مقدار پوست موجود در بازار داخلی را دارد، لذا مازاد آن بصورت نیمه ساخته شده صادر می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها