[ad_1]

پروژه تدوین نقشه راه زیست‌فناوری کشاورزی ایران با هدف دستیابی به اهداف مطرح‌شده در برنامه‌های توسعه‌ای کشور و رسیدن به ۳ درصد بازار جهانی برون‌سپاری شد.

به گزارش ایسنا، پروژه تدوین نقشه راه زیست‌فناوری کشاورزی ایران در سه فاز مطالعه و شناخت وضع موجود زیست‌فناوری کشاورزی در ایران و جهان، تهیه نقشه راه فنـاورانه محصـولات و فناوری‌های نوظهور در زیست‌فناوری کشـاورزی و تهیه برنامه ملی توسعه فناوری‌ها و محصولات زیستی در حوزه کشاورزی اجرایی شد.

فاز اول این طرح مربوط به شیوه مطالعه کتابخانه‌ای و مراجعه به سازمان‌های مرتبط است که مشتمل بر ۹ سند می‌شود. فاز دوم نیز به شیوه مراجعه حضوری با متخصصان و جستجوی اینترنتی پرداخته خواهد شد و فهرست تجهیزات، مواد و فناوری مورد نیاز تولید هر محصول، ساختار شکست و درخت فناوری محصولات تهیه و تدوین شد و در نهایت در فاز سوم در فرآیند اجرایی فاز نقاط ضعف و قوت‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف زیست‌فناوری کشاورزی در ایران، شناسایی و با استفاده از روش SWOT داده‌ها مورد تحلیل قرار گرفته شدند و در نهایت پس از تحلیل داده‌ها، استراتژی مناسب در حوزه‌های مختلف زیست‌فناوری کشاورزی تدوین شد.

برای تدوین نقشه راه زیست‌فناوری کشاورزی کشور با مطالعه شرایط گذشته، میزان نیاز کشور، شرایط تولید و بررسی زیرساخت‌های موجود ۵ سناریو تدوین شد. در این سناریو سهم ایران از تولید جهان ۰۶.۰ درصد در سال ۱۴۰۴ تعیین شده است.

تعیین اولویت‌های تخصصی منابع انسانی، زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز به منظور جهت‌دهی حمایت‌های دولتی سرفصل دیگری است که در این نقشه مدنظر قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید :  آیا ایران و قطر ژئوپلتیک منطقه را تغییر خواهند داد؟ / پیام فرانسوی ها به ترامپ با امضای قرارداد توتال با تهران چه بود؟

تعیین اولولت‌های تولید محصولات زیست‌فناوری شامل تراریخت، کشت بافت، زیست مهارگرها، کودزیستی، واکسن‌ها، افزودنی‌های خوراک دام و طیور و کیت تشخیص از دیگر رویکردهای این نقشه است.

بر همین اساس، اولویت اول تولید محصولات تراریخت شامل پنبه، کلزا، ذرت، چغندرقند و برنج، اولویت دوم شامل سویا، یونجه و نیشکر، حبوبات، سیب زمینی، پیاز، سورگوم، پایه‌داران، پایه هسته‌داران و پایه مرکبات و اولویت سوم تولید محصولات کشت بافت نیز شامل گردو، پسته، سیب زمینی، پایه‌های دانه‌دار، خرما، پایه‌های هسته‌دار و گیاهان زینتی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، برای رشد ایران به میزان ۱۳.۴ درصد از بازار جهانی زیست‌فناوری کشاورزی، الزاماتی مانند افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زیست‌فناوری کشاورزی و ارتقای ظرفیت تولید شرکت‌های موجود، ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف محصولات زیست‌فناوری کشاورزی، حمایت بخش دولتی برای تولید و مصرف و بازاریابی ملی و بین‌المللی برای محصولات زیست‌فناوری کشاورزی مورد نیاز است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني خراسان رضوياتاق بازرگانی ایران و نیوزیلنداتاق بازرگانی پاریسارسال پول از طریق کارت به کارتبرنامه ریزی حمل و نقل هواییپست بین المللیپی پال بانک سامانتعرفه واردات خودرو صفر شدثبت نام اتاق بازرگانی تهرانچگونه به خرید اینترنتی اعتماد کنیمحمل بار رجاحمل بار کامیونحمل بار گرگانحمل و نقل خط صباحمل و نقل و ترافیک شهریخرید ابزار تعمیرات موبایلخرید اینترنتی عصای چوبیخرید اینترنتی فیلم ایرانیخرید اینترنتی گلدانخرید خط تولید ژیلتخرید دلار ارزانخرید کتاب از ebayدریافت وب مانی رایگانراهنمای صادرات به چینرهگیری مرسولهرهگیری مرسوله پستی از طریق کد پستیستاد ترخیص خودرو فرجامسریعترین پست ایرانشرایط خرید دلار به نرخ دولتیشرکت ترخیص کار در تهرانشماره ی مستر کارتصادرات به ژاپنصادرات خرما به چینصادرات ذرت دامیصادرات کود ورمی کمپوستصدور کارت بازرگانی 5 سالهصرافی نیکطریقه ترخیص کالاظرفیت صادرات نفت ایرانفرایند ترخیص کالاقوانین و مقررات امور گمرکیگمرک جنوبگمرک خوزستانلیست صادرات ایران به چیننحوه ترخیص ماشین از گمرکنحوه فریت بارواردات خودرو جیپواردات خودرو کی آزاد می شودواردات خودرو لوکسواردات ماشین آلات راهسازی از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها