[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: معامله‌گران بورس تهران امروز معاملات کم حجم اما متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بودند که به مدد حقوقی‌ها و صندوق‌های حامی بازار شاهد جمع شدن فشار فروش و متعادل شدن روند معاملات در سهم‌های شاخص‌ساز بودند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه ۹۷ با افزایش ۳۳۴ واحدی به رقم ۱۶۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۱۴ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۶۲۹  واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۶۰ واحدی به رقم  ۱۷۵ هزار و ۲۸۱ واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۲۸۷ واحدی به رقم ۱۱۹ هزار و ۲۳۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۴۷۲ واحدی عدد ۳۱۳ هزار و ۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۵ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۱۴ واحد نشست.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با ۷۰ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۶۵ واحد و پتروشیمی خارک با ۶۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با ۴۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۰ واحد و پتروشیمی مبین با ۲۴ واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۴۶۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، کارگزاران بورس اوراق بهادار، نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، سیمان صنایع غرب، کاشی پارس، پارس سرام، حق تقدم خرید سهام پارس دارو، داروسازی شهید قاضی، سیمان تهران، ریل سیرکوثر، بورس انرژی ایران، پلی‌اکریل ایران، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، تولید سموم علف‌کش، آذریت، بیمه کارآفرین، بانک دی، گروه مپنا، بیمه اتکایی ایرانیان، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، کارخانجات مخابراتی ایران، ذوب‌آهن اصفهان، گروه سایپا،‌کربن ایران، صنایع پتروشیم گلستان، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سیمان لار سبزوار، سیمان مجدخواف، سیمان خزر، ریل سیر کوثر و لیزینگ رایان سایپا متوقف شدند.
امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های قند هگمتان، سیمان خزر، به دلیل نوسان ۲۰ درصد قیمت سهام با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای در یک سفارش‌گیری مجدد روبرو بودند.
امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات  درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۹۰ میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش بیش از ۱۱ و نیم میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین کمتر از ۴۳ میلیون سهم داده گستر عصر نوین به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان کد به کد شد.
در ایران ترانسفو همین وضعیت با کمتر از ۴۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد تومان معاملات کد به کد دنبال شد.
در عین حال ۱۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری سپه به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.
امروز همچینن بیش از ۱۴ میلیون سهم سروسیلیس ایران به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان، معاملات انتقالی میان سهامداران عمده را تجربه کرد.
در نهایت امروز ۳ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
بر اساس این گزارش امروز معاملات بازار سهام در جریانی متعادل اما کم حجم در حالی دنبال شد که به مدد حقوقی‌ها و صندوق‌های بازارگردان، بورس تهران توانست با سبز پوش شدن نماگرهای منتخب خود معاملات امروز را پایان دهد.
صندوق‌های بازارگردان به عنوان اهرمی برای حفظ نقدشوندگی بازار و گردش معاملات در فلورانسی تعریف شده در حالی حفظ جریان عادی معاملات را برای معامله‌گران به وجود آورده‌اند که بورس بازها همچنان سهم‌های کوچک و به عبارتی تک سهم‌ها در گروه‌های غذایی، لبنی، پتروشیمی‌های اوره‌ساز، دارویی‌ها، گروه مسکن و سیمانی‌ها را در کانون توجه خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید :  سقوط آزاد شاخص بورس در معاملات امروز

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها