تعهد ارزی نباید لغو شود/ وقتی یارانه دولتی می‌گیرید باید ارز را به کشور بازگردانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – فاطمه اکبرخانی؛ علی اصغر موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا بیان این که تعهد ارزی یکی از راه‌های افزایش قیمت جهانی کالا است، افزود: نبود تعهد ارزی منجر به کاهش قیمت جهانی کالا‌هایمان شده به طوری که در حال حاضر قیمت هر کیلو خرمای صادراتی در الجزایر و تونس ۲.۵دلار و در ایران کمتر از ۲۰سنت است.

موسوی تصریح کرد: نمی‌دانم صادرکنندگان چطور می‌توانند یارانه دولتی بگیرند و از آب، برق و گاز ارزان استفاده کنند اما حاضر به بازگرداندن ارز به چرخه اقتصادی کشور نباشند.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر این که نباید از دولت توقع دریافت ارز دولتی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: جالب است در کشور ژاپن، بخش خصوصی ارز دولت را تامین می‌کند این در حالی است که صادرکنندگان ما با وجود استفاده از پول دولت حاضر به انجام وظیفه خود نیستند.

وی درباره مدت زمان اعلام شده توسط بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات بیان کرد: ابتدا که مهلت بازگشت ارز سه ماهه اعلام شده بود، صادرکنندگان حق گلایه داشتند چرا که در برخی کالا‌ها زمان بازگرداندن ارز تا ۷ماه نیز طول می‌کشد اما وقتی آن را سه ماهه تا یک ساله اعلام کردند دلیلی برای مخالفت وجود ندارد.

موسوی با اشاره به سامانه نیما به عنوان محلی برای تبادل ارز، اظهار کرد: این که می‌گویند نیما برای کشور‌های خارجی ناشناخته است هیچ منطقی ندارد چرا که با وجود تحریم‌ها و نبود ارتباطات بانکی، تمام نقل‌و انتقالات ما به صورت نقدی انجام می‌شود و برای بازگرداندن ارز هیچ مانعی وجود ندارد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x