[ad_1]

سلطانی، با اشاره به در پیش بودن ۲۹ مهرماه روز صادرات با اشاره به بسته حمایتی دولت از صادرات غیرنفتی در سال ۹۶ افزود: به نظر می رسد از آنجا که دولت از منابع مالی کافی برخوردار نبوده و از نظر بودجه در تنگنا مالی است، نمی تواند یارانه مستقیمی برای صادرکنندگان به منظور ایجاد تحول در صادرات در نظر بگیرد و از این رو لازم است منابع محدود خود را هوشمندانه تر مدیریت کند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این مقام مسئول در اتاق ایران با اشاره به توانایی دولت در انعقاد موافقتنامه های دو یا چند جانبه تجارت آزاد با سایر کشورها، تصریح کرد: دولت از این ابزار خود برای توسعه صادرات، به خوبی استفاده نمی کند.

وی با بیان اینکه شاید در شرایط فعلی پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت (WTO) هفت تا هشت سال زمان ببرد، تاکید کرد: می توانیم با کشورهای همسایه و شرکای اصلی خود موافقتنامه های دو یا چند جانبه به امضاء برسانیم.

سلطانی برای نمونه به امضای موافقتنامه چندجانبه «اکوتا» در سال های گذشته، یادآوری کرد: با اینکه ۹ کشور منطقه آن را به تصویب رسانده بودند، اما دولت ایران با وجود موافقت مجلس اجرای آن را متوقف کرد.

موافقتنامه تجاری (اکوتا) در تاریخ ۱۶مرداد سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۲ دی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. این اقدام گامی مثبت برای تسهیل تجارت بین کشورهای عضو اکو و تحقق تجارت آزاد منطقه‌ای ارزیابی می شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: دولت از گذشته که نگاه پول دادن و یارانه دادن داشت، تا امروز که دیگر پولی هم وجود ندارد و جایگزینی برای آن هم تعریف نشده، رویکرد صحیحی در استفاده از ابزارهای حاکمیتی خود برای توسعه صادرات نداشته است.

بیشتر بخوانید :  کمیسیون مالیات اتاق ایران

وی خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر تعدیل نرخ ارز، اتفاق مثبتی بوده که به نفع صادرات کشور تمام شده است و خوشحالیم که بانک مرکزی با عجله و رفتار هیجانی به دنبال پایین کشیدن نرخ ارز نیست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: تعدیل نرخ ارز سبب می شود تا در شش ماه دوم سال شاهد اثرگذاری مثبت آن در صادرات باشیم.

سلطانی ابراز امیدواری کرد، این سیاست متوقف نشود و اجازه دهند نرخ ارز با آرامش روند افزایشی خود را طی کند.

وی تصریح کرد: این مهم بیش از یارانه های مستقیمی که دولت می خواست به صادرات بدهد، به امر صادرات کمک خواهد کرد.

به استناد مصوبه جلسه مرداد ماه گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری، مقرر شد مشوق ها و حمایت هایی برای توسعه صادرات کشور در نظر گرفته شود که در این پیوند، بسته حمایتی به تصویب ستاد رسید و شهریورماه گذشته به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در شش ماه نخست امسال به ۲۰ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۳.۲۰ درصد کاهش داشته است؛ این رقم در ماه گذشته ۴.۹۵ درصد بود.

در هفته ای که گذشت، نرخ دلار در بازار آزاد تحت تاثیر رفتارها و تقاضاهای هیجانی معامله گران، از مرز ۴۰ هزار ریال عبور کرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتوماسیون حمل بار پایانه جنوبانتقال پول به کارتهای شتابپست كارگوپیگیری شماره مرسولهتجهیزات شبکه شهرکردترخيص خودرو از گمركترخیص کار کالا از گمرکترخیص کار گمرک سهلانترخیص کالا تبریزترخیص کالا در جلفاترخیص کالا شلمچهحمل بار با لنج از دبیحمل هواپیما با هلیکوپترحمل و نقل چند وجهیحمل و نقل زمینی به روسیهحمل و نقل ستیحمل و نقل هوایی آرامکسحواله زیر 1000 دلارخرید اینترنتی دوچرخهخرید اینترنتی صنایع دستیخرید اینترنتی کلت گازیخرید پی پال در ایرانخرید تبلت از آمریکاخرید تجهیزات ژئوفیزیکخرید تجهیزات عکاسیخرید تجهیزات هوشمند سازی مدارسخرید دلار ویرتاپیخرید گوشی amazon fire phoneرهگیری مرسوله کارت سوخترویه ترخیص کالاشرکت کارگو ترکیهصادرات توت فرنگیصدور مستر کارت مجازیصرافی یفريت بار به كاناداقوانین گمرک بازرگانقوانین گمرکی ترکیهقیمت خرید ماشین از رده خارجکارگو ماهانکارگو هواپیمایی ایران ایرگمرک امانات پستیگمرک های تهرانلیست واردات از چینمستر کارتهای هک شدههزینه فریت بارواردات خودرو توسط افراد حقیقیواردات خودرو هيبريديواردات ژیلتواردات لوازم یدکی خودرو از چینواردات و فروش خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها