[ad_1]

تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی روز جمعه سفارت این کشور در کاراکاس را ترک کردند.

تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی روز جمعه سفارت این کشور در کاراکاس را ترک کردند.

پس از آنکه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روابط با واشنگتن را قطع و دستور اخراج دیپلمات‌های ونزوئلایی را صادر کرد، خبرگزاری رویترز روز جمعه خبر داد که شاهد خروج تعدادی از دیپلمات‌های آمریکایی از سفارت این کشور در کاراکاس به سویفرودگاه بوده است.

آمریکا مادورو را به عنوان رئیس جمهورونزوئلا برسمیت نشناخته و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور برسمیت شناخته است.

گوایدو روز چهارشنبه خود را رئیس جمهور موقت خودخوانده ونزوئلا معرفی کرد اما هیچ کدام از سازمان‌های دولتی و نظامی وی را برسمیت نشناخته و همچنان به مادورو وفادار مانده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا دستور خروج تعدادی از دیپلمات‌های این کشور از ونزوئلا را صادر کرده و به شهروندان آمریکایی نیز توصیه کرده که این کشور آمریکای لاتین را ترک کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که حدود ساعت ۸:۳۰ صبح شاهد آن بوده که کاروانی از خودروهای شاسی بلند که تحت حفاظت خودروهای پلیس بودند از سفارت آمریکا در کاراکاس خارج شده و به سوی فرودگاه حرکت کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا چهارشنبه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش ضمن اعلام قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت به دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت فرصت دادهخاک این کشور را ترک کنند. او گفت آمریکا در ونزوئلا کودتا به راه انداخته است.

نیکلاس مادورو در این سخنرانی گفت: «هدف آنها این است که از واشنگتن به ونزوئلا حکومت کنند. آیا شما دولتی دست‌نشانده می‌خواهید که از دستورات واشنگتن پیروی کند؟»

بیشتر بخوانید :  گره نقل و انتقالات ارزی با برجام هم باز نشد/ تجار: خدا پدر صراف‌ها را بیامرزد

وی ادامه داد: «این یک بی‌مسئولیتی فاحش از جانب دولت آمریکا و تندروهای قدرت‌گرفته در آمریکا است که می‌خواهند ونزوئلا را به سمت جنگ داخلی ببرند.»

 

ایرنا

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها