تضاد راه‌اندازی گمرک زعفران با روح توسعه صادرات

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ به تازگی چهارمین گمرک در استان خراسان شمالی افتتاح شده است . اهداف راه اندازی این گمرکات روانسازی صادرات زعفران است، اما کارشناسان حوزه تولید و تجارت این محصول با ارزش معتقدند؛ اقدام انجام شده با روح توصعه صادرات در تضاد است.

علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران یکی از این مخالفان است.

وی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا اشاره به توسعه کشت زعفران در سراسر کشور در چند سال اخیر، گفت: در حال حاضر کشت زعفران در سراسر کشور انجام می شود و نمی توان مبادی خاصی را برای صادرات این محصول معین کرد.

حسینی تشکل گمرک زعفران را به معنی اجبار تجار به صادرات زعفران از چند مبادی محدود توصیف کرد که  با روح توصعه صادرات در تضاد است.

به گفته وی؛ این اقدام مغایر با قانون نیز هست چراکه طبق قانون نمی توان توسعه صادرات را محدود کرد.

حسینی همچنین تحمیل هزینه اضافی و افزایش قیمت صادراتی را از دیگر دلایل مخالفت خود با راه اندازی گمرک زعفران عنوان کرد.

این عضو شورای زعفران یاد آور شد: هزینه حمل و نقل برای انتقال زعفران از سراسر کشور به مبادی تعیین شده و کاهش کیفیت در زمان حمل، هزینه های هستند که بر زعفران کشور تحمیل می شود.

حسینی مذاکره برای تعیین تعرفه های ورودی عادلانه به سایر کشورها  برای صادرات زعفران ایرانی را از اولویت های این بخش  دانست.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x