تشریفات صادرات از مرز ماهیرود به یک روز کاهش می یابد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

علی اکبر کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا سال ۹۲ زمان صادرات از گمرک ماهیرود به طور متوسط هفت روز بود این یعنی از زمانی که کالا از کارخانه بارگیری و از مرز خارج می شد حدود هفت روز طول می کشید.

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات قابل توجه ای که در بحث دولت الکترونیک انجام شد که معادل تمامی سنوات گذشته است این زمان به سه روز در سال ۹۵ کاهش یافته است.

رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین با اقدامات انجام شده تشریفات واردات از مرز از ۲۶ روز به هفت روز کاهش یافته است.

کاهش زمان واردات به سه روز

کیانی با اشاره به اینکه در مرز ایران و افغانستان تجار ایرانی روی پنج هزار تومان با تجار پاکستانی رقابت می کنند، عنوان داشت: توقف کالا روزانه یک درصد ارزش کالا را افزایش می دهد و این یعنی اگر کالا سه روز در مرز بماند سه درصد هزینه های تمام شده کالا افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که تا پایان سال جاری مدت زمان صادرات از سه روز به یک روز و واردات نیزاز هفت روز به سه روز کاهش یابد.

رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تحقق این امر باید رویه ها، اسناد و گره ها کاهش یابد، بیان داشت: تا قبل از سال ۹۲ برای یک مجموله تجاری بالغ بر هفت سند صادر می شد.

کیانی با بیان اینکه این رویه از گمرک آغاز و تا زمان خروج از مرز باید هفت مرحله کارشناس روی آن نظر می داد، بیان کرد: این فرآیند امروز به سه کارشناس کاهش یافته است.

حذف گمرک های داخلی

وی، ایجاد مسیر سبز برای تولید کننده را از جمله اقدامات دیگر انجام شده برای کاهش زمان صادرات عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح تولید کننده به صورت اتوماتیک وارد مسیر سبز شده و کالا مستقیم از کارخانه بارگیری و از مرز خارج می شود.

رئیس گمرک ماهیرود خراسان جنوبی، حذف گمرک های داخلی را یکی دیگر از برنامه های گمرک برای تسهیل صادرات برشمرد و گفت: با اجرای این طرح بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فرایند صادرات صرفه جویی می شود و به دنبال این هستیم که با اجرای این طرح، استاندارد ۲۴ ساعت در مرز ماهیرود را به زیر ۲۴ ساعت کاهش دهیم.

کیانی با بیان اینکه اجرای این طرح از هم اکنون برای محموله های تا دو هزار تن قابل اجرا است، بیان کرد: به دلیل ظرفیت منطقه اقتصادی در مرز ماهیرود به محض اینکه زیر ساخت های منطقه عملیاتی شود این طرح اجرایی خواهد شد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x