[ad_1]

وزیر کشور گفت: تا کنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر از مرز‌های کشور برای شرکت در مراسم اربعین از مرز خارج شده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز چهارشنبه در گفتگو با رادیو اربعین با بیان این مطلب افزود: اغلب زائرین از سه پایانه مرز‌های زمینی مهران، شلمچه و چذابه خارج شده اند.

وی امنیت در مرز‌های کشور و مسیر‌های پیاده روی زائرین را بسیار خوب ارزیابی کرده و تصریح کرد: تا کنون گزارش امنیتی در مرز‌های کشور و مسیر‌های پیاده روی زائرین گزارش نشده است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط کشور تلاش می‌کنند تا این حرکت با انسجام و با آرامش زائرین باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای مراسم اربعین امسال گفت: در امور زیرساختی از قبیل: راه‌ها و پارکینگ‌ها و همچنین بخش خدمات و سهیلات در خصوص صدور روادید و گذرنامه و سایر امور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی امور برای مراسم اربعین کار مشکلی است گفت: تا کنون حدود دو میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر کشور در خصوص ارز اختصاص یافته برای زائرین در دو مرحله گفت: ابتدا در خصوص هزینه روادید برای زائرین با نرخ دوم (سامانه نیما) ارز لازم اختصاص یافته است که مشمول اتباع ایرانی و غیر ایرانی مقیم شد.

رحمانی فضلی افزود: در ابتدا با نظر رئیس جمهور محترم ارز نرخ دوم برای ثبت نام زائرین در نظر گرفته شده بود، اما پس از درخواست از رئیس جمهور و با عنایات مقام معظم رهبری تخفیف ۱۰۰ هزارتومانی نیز برای روادید زائرین تصویب شد.

بیشتر بخوانید :  وزارت نیرو کشف آب‎های ژرف را تکذیب کرد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

وزیر کشور تصریح کرد ارز نقدی همراه زائرین نیز از منبع مطالبات جمهوری اسلامی ایران از عراق تامین شده است.

وی با اشاره به مشکلی که برای زائرین در خصوص دریافت ارز پیش آمده است گفت: مشکل به دلیل تعداد کم باجه‌ها و نقدینگی‌ای که باید از بانک‌های عراق در اختیار باجه‌ها گذاشته می‌شد به وجود آمده بود.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: زائرینی که امکان تهیه ارز در داخل کشور را دارند مقداری ارز برای هزینه‌های خود تهیه کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: تمامی زائرینی که برای ارز ثبت نام کرده و کد دریافت نموده اند ارز خود را دریافت خواهند کرد.

 

مهر

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها