[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که همه شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

کاهش شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۶۰۳) واحد افت معادل (۰.۳۸) درصد به ۱۵۹ هزار ۱۴۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی»  با (۱۷۵) واحد کاهش معادل (۰.۳۸) درصد به ۴۶ هزار ۲۶۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۱۶) واحد افت معادل (۰.۸۰) درصد به ۲۷ هزار و ۱۷۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۱۶) واحد کاهش، معادل (۰.۸۰) درصد به ۱۸ هزار و ۹۸۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۶۲۰) واحد ریزش، معادل (۰.۳۶) درصد به ۱۷۰ هزار و ۵۸۱ واحد، شاخص بازار اول با (۲۶۹) واحد افت معادل (۰.۲۳) درصد به ۱۱۶ هزار و ۷۵۷ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۰۴۸) واحد ریزش معادل (۰.۶۴) درصد، به ۳۱۹ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر،جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد «شپنا با (۸۳) واحد، شتران با (۷۷) واحد، شبندر با (۷۵) واحد، مبین با (۶۳) واحد، فارس با (۶۲) واحد، و پارس با (۵۸) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افت شاخص صنایع

این گزارش می‌افزاید، روز جاری اکثر شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با (۶۴) واحد افت معادل (۲.۱۵) درصد به ۲ هزار و ۹۲۷ واحد، سایر مالی با (۵۹) واحد کاهش معادل (۲.۲۶) درصد به ۲ هزار و ۵۸۷ واحد، محصولات فلزی با (۸۱۵) واحد افت معادل (۲.۹۹) درصد به ۲۶ هزار و ۴۲۴ واحد، منسوجات با (۵۰) واحد ریزش معادل (۳.۰۶) درصد به یک هزار و ۵۹۳ واحد، خودرو با (۷۵۲) واحد کاهش، معادل (۳.۶۶) درصد به ۱۹ هزار و ۸۳۳ واحد، محصولات کاغذ با (۷۱۵) واحد ریزش معادل (۴.۲۰) درصد به ۱۶ هزار و ۳۱۳ واحد، سایر معادن با (۷۷۱) واحد کاهش معادل (۴.۵۰) درصد به ۱۶ هزار و ۳۹۵ واحد» رسید.

بیشتر بخوانید :  این نوع تجارت با غیر مسلمانان جایز نیست / تجارت آری، دوستی خیر!

بیشترین کاهش قیمت‌ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «قصفها، غشصفا، کسرام، ولصنم، وبیمه، قلرست و زمگسا»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غدام، لابسا، چکاوه، خشرق، غگل، خاذین و پتایر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «ذغال‌سنگ نوین طبس، گروه دارویی سبحان، صنایع سیمان دشتستان، نوسازی ساختمان تهران، فرابورس ایران، محورسازان ایران‌خودرو، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، گروه صنعتی بارز، مهندسی نصیرماشین و حق تقدم خرید سهام آن و بیمه تعاون» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پارس‌مینو، قند شیرین خراسان، درخشان تهران، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، بانک تجارت، سایپادیزل، متوقف شدند.

به این ترتیب، در پایان سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۹۲ هزار و ۶۵۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۵۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۰۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها