[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خریداران نفت در بورس انرژی می‌توانند تا سقف صد در صد وجه را به صورت ریالی تسویه کنند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، محمدرضا پورابراهیمی گفت: برای تسهیل در تسویه فروش نفت خام وزارت نفت پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی آورد و بعد از بررسی‌های لازم موافقت شد که امکان تسویه خرید نفت خام در بورس انرژی تا صد در صد ریالی فراهم شود و این ظرفیت جدید برای خریداران به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در فاز بعدی عرضه ۳ میلیون بشکه نفت عرضه خواهد شد و در فازهای بعدی نیز بررسی می‌شود تا براساس روال مستمر فروش نفت صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص خریداران نفت در بورس انرژی گفت: تعدادی از سفرای کشورهای خارجی که در مبادلات اقتصادی با ایران هستند ظرف یک ماه گذشته چندین جلسه در بورس انرژی با مدیرعامل و اعضای هیئت عامل این شرکت داشتند و توافقاتی در زمینه خرید نفت از طریق بورس صورت گرفت.

پورابراهیمی افزود: این خریداران در ارتباط با نحوه تسویه با مشکلات روبرو بودند و تقاضا داشتند که بتوانند با توجه به اینکه نقل و انتقال پول با محدودیت‌هایی روبرو است به روش‌های دیگری تسویه را انجام دهند که خوشبختانه تسویه تا سقف صد در صد ریالی در یک بلوک تعریف شده به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی رسید.

وی گفت: عرضه نفت خام در بورس انرژی یک تجربه جدید است و ما باید اجازه دهیم تا با گذر زمان این نحوه فروش روی غلطک بیافتد و امیدواریم عرضه‌های بعدی به زودی انجام شود.

بیشتر بخوانید :  بانک «سوشیت جنرال» فرانسه: لیر ترکیه همچنان کم ارزش است

پورابراهیمی در خصوص عرضه بعدی نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: اگر شرکت ملی نفت و وزارت نفت آمادگی داشته باشد، با توجه به آمادگی بورس این هفته هم عرضه انجام خواهد شد در غیر این صورت عرضه نفت با آمادگی وزارت نفت طی هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها