تسهیل تجارت ایران و عراق با اقدامات بانکی و بیمه ای

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

  • [ad_1]

    یونس مظلومی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به صادرات ۶.۶ میلیارد دلاری ایران به عراق طی هفت ماهه نخست سال اشاره کرد و گفت: این تجارت از پوشش های لازم بیمه ای برخوردار نبوده است و اعضای اتاق بازرگانی با توجه به این ضعف، کمیسیون بانک و بیمه ای را در اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تشکیل دادند.

    مظلومی با بیان اینکه در بخش بیمه ای، بسیاری از نواقص وجود دارد که باید برطرف شوند، افزود: در حال حاضر تبادل مسافر بین ایران و عراق بسیار بالاست و لازم است مسافران هر دو طرف در کشور مقصد از پوشش های بیمه ای لازم برخوردار باشند تا هزینه های پزشکی و درمانی آنها پوشش داده شود.

    مدیرعامل بیمه تعاون به پروژه های شرکتی های فنی و مهندسی ایرانی در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: عراق از نظر بیمه ای ضعیف است و بحث های بیمه ای در آن متداول نیست ولی لازم است تا پروژه های شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در این کشور تحت پوشش های بیمه ای قرار داشته باشد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون بانک و بیمه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم بیمه ای مربوط حمل و نقل کالاهای صادراتی به عراق است و باید محصولات در زمان حمل و نقل جاده ای، ریلی یا هوایی از پوشش های بیمه ای لازم برخوردار باشند.

    مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم ها، حق بیمه و پرداخت خسارت ها به ارزهای بین المللی خواهد بود یا به ریال و دینار گفت: طرف عراقی بیشتر تمایل دارد تا پرداخت ها به دینار صورت بگیرد و بعضی از فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی نیز حتی از امکان استفاده از کارت های شتابی و پرداخت به ریال خبر می دهند.

    [ad_2]

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x