[ad_1]

به گزارش تراز ، با دستور بانک مرکزی تمامی بانک‌ها باید از ۱۱ شهریور ماه نرخ سود سپرده‌ها را به ۱۵ درصد کاهش می‌دادند البته این دستور جدیدی نیست و از سال قبل طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانکی ها مکلف به اجرای آن بودند ولی از آنجایی که بازار سود سپرده‌ها برای سپرده‌گذاران و بانک‌ها جذابیت بالایی دارد رقابت‌های مخرب باعث عدم‌پایبندی بانکداران به دستور سیاست‌گذار پولی شده بود.
 
اما بانک مرکزی این بار جدی‌تر از قبل به بانک‌ها دستور داده که باید به مصوبه سودی پایبند باشند و هر گونه تخلف در این زمینه با برخورد این بانک همراه خواهد بود. بانکی‌ها هم به‌ظاهر به مصوبه بانک مرکزی عمل می‌کنند.
 
ولی این تمام ماجرای سودی بانک‌ها نیست، بعد از ابلاغ سیاست جدید بانک مرکزی به نظام بانکی باخبر شدیم برخی از بانک‌ها با بلوکه کردن درصدی از تسهیلات پرداختی به مردم همچنان به سودآوری از این محل مشغول هستند.
 
یکی از بانک‌های بزرگ نیمه‌دولتی، در زمان پرداخت تسهیلات به مردم درصدی از پول را بلوکه می‌کند و می‌گوید این مبلغ تا زمان واریز آخرین قسط باید در حساب بماند.
 
بنابراین اگر فردی از این بانک بزرگ، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی گرفته باشد باید ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را تا زمان پرداخت آخرین قسط نزد بانک مذکور نگه‌دارد.
 
این درحالی است که مسئولان شعب هیچ توضیحی به مردم درباره علت این اقدام نمی‌دهند و در پاسخ تنها می‌گویند: اگر مایل به دریافت تسهیلات هستید باید این شرایط را هم قبول کنید.

بیشتر بخوانید :  قیمت دلار به 4700 تومان نزدیک شد/ سودهای 15میلیونی صراف ها در هرروز/ فعالان بازار: بانک مرکزی اراده کند دلار 4000تومان می شود

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی سیستان و بلوچستاناخبار گمرک خودرواخبار گمرک خوزستاناقامت آلمان از طریق خرید ملکانتقال پول به مالزیانتقال پول به هندانتقال وجه به وب مانیبانک صادرات 882بیمه حمل و نقل بین المللی کالاپرداخت علی اکسپرسترخیص خودرو از گمرک بوشهرترخیص کاری گمرکترخیص کالا و ثبت سفارشتعرفه حمل بار از چینحمل بار به آلمانحمل بار گروپاژ از چینحمل و ترخیص کالا از چینحمل و نقل شهری تهرانحمل ونقل بین المللی کشتیرانی برادران مجدپورخريد چيني زرينخرید آیفون از آلمانخرید ابزار تقلب در امتحانخرید اینترنت 8 مگابایتخرید اینترنتی رسیورخرید اینترنتی ک سخرید تجهیزات سمندخرید تجهیزات لحیم کاریخرید خط تولید بلوک سبکخرید دلار نتلرخرید عمده از سایت های خارجیرهگیری دقیق مرسولات پستیرهگیری مرسولات نظام وظیفهروش خرید از Ebayسالنامه آماری حمل و نقل جاده ای 1390سایت امازون کتابشرکت واردات از دبیصادرات وارداتضوابط خرید تجهیزات پزشکیطناب حمل بارفروش تجهیزات یونیکامفروش خط تولید فیلتر روغنقوانین گمرک برای واردات خودروواحد بیت کوینواردات خودرو برقیواردات خودرو در سال 93واردات روسیهواردات کاغذ دیواریواردات مصر 2014واردات مواد غذایی از چینویرتاپی به بیت کوین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها