ترانزیت کالا از ایران ۲۴درصد رشد کرد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا نفیسی گفت: یک میلیون و ۲۲۹ هزار تن از کالای ترانزیت شده در این مدت شامل موادنفتی و ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن محموله های غیرنفتی بوده اند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل یادآور شد: عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی ترانزیتی را در این مدت کالاهایی نظیر مازوت، پارچه ، قطعات اتومبیل و مواد غذایی تشکیل دادند.

وی افزود: در مدت یاد شده از میان مرزهای کشور بندرشهیدرجایی در استان هرمزگان با ۳۵ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۰ درصد، بازرگان با ۱۰.۴ درصد و شهید باهنر با ۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی اظهارداشت: بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی از مبدا عراق به مقصد امارات، از مبدا امارات به مقصد افغانستان و از مبدا امارات به مقصد عراق بوده است.

نفیسی، علت رشد ترانزیت کالا از خاک ایران را اقدام های سازمان راهداری در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت کریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران دانست.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک خود به عنوان چهارراه ترانزیتی آسیا و اروپا از ظرفیت بالایی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر است؛ در برنامه ششم توسعه نیز بر توسعه ترانزیت در بخش های مختلف حمل ونقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای افزایش درآمد ارزی کشور تاکید شده است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x