[ad_1]

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن دورنمای تحکیم بیشتر سیاست پولی آمریکا که تقاضای سرمایه‌ گذاران برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۰.۹۸ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۳۰.۲۰ دلار ایستاد.

طلا هفته گذشته تحت تاثیر اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا که بر رویکرد تدریجی برای افزایش نرخهای بهره تاکید کرد و همچنین انتشار آمار اقتصادی ضعیف در این کشور ۱.۵ درصد رشد کرد که نخستین رشد هفتگی پس از پنج هفته کاهش متوالی بود.

آماری که روز جمعه در آمریکا منتشر شد، نشان داد قیمت‌های مصرفی در ژوئن تغییری نداشت و میزان خرده فروشی برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. آمار ضعیف تورم و تقاضای داخلی، امکان افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را دشوار می‌کند. نرخ‌های بهره بالاتر به تقاضای سرمایه‌ گذاران برای طلا لطمه می‌زند، زیرا هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می‌کند.

دلار به دلیل پایین رفتن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره روز دوشنبه نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ماه اخیر ایستاد. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، به ۹۵.۱۵۹ واحد رسید که پایین‌ترین سطح از سپتامبر بود. ضعیف شدن دلار از قیمت طلا که به این ارز معامله می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید :  منابع باجه های پست بانک درسال جاری بیش از ۳۳درصد رشد داشته است

به گفته دنیل هاینس تحلیلگر گروه بانکی ANZ، خوشبینی سرمایه‌ گذاران نسبت به طلا طی هفته گذشته بهبود قابل توجهی پیدا کرده به خصوص که گزارش‌های اقتصادی که در آمریکا منتشر شد چندا مطلوب نبودند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای اس پی دی آر گولد تراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۴۳ درصد کاهش یافته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۶.۰۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و ۹۱۹.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۵۵.۷۲ دلار رسید.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها09602 صادراتاتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقارسال پول به خارجانتقال پول به بانک ملیترخیص کار در جلفاترخیص کار گمرکترخیص کالا فرودگاه امامترخیص کالا کتاب اولحمل بار و بسته بندیحمل دریایی به آفریقاحمل و نقل سمنانحواله دلار چیستخريد از خارج كشورخرید ابزار قسطیخرید از آمازون و ایبیخرید اینترنتی ظروف سیلورخرید اینترنتی هدیهخرید خط تولید بلوک سبکخرید خط تولید موکتخرید در امریکاخرید علف چینخرید عمده از چینخرید فروش دلار پالتیخرید گوشی اپل از خارجخرید مقاله از سایت های خارجیخرید هواپیما ایران از امریکاخرید و فروش ابزار الاتراه و رسم واردات از چینروش واردات کالا از دبیسازمان حمل و نقل هوایی ایرانسایت ایبی چیستسایت خارجی آمازونستاد ترخیص خودرو منطقه 6 تهرانشرکت حمل بار دریاییصادرات چین به امریکاصرافی خاورانصرافی ک یشطریقه ی خرید از سایت های خارجیفروش دلار در صرافیفروش مستر کارت گلدفریت بار به ترکیهقيمت وب مانيکارت خوان بازرگانیگرفتن کارت بازرگانی زنجانگمرک جمهوري اسلامي ايرانمزدا 6 وارداتیمستر کارت برای اپل ایدیمعاونت حمل و نقل منطقه 1نحوه ارسال پول به ایراننیاز به حمل و نقل

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها