تخلفات سازمان خصوصی‌سازی خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،۵۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواستار تشکیل شعبه ویژه‌ای برای بررسی تخلفات احتمالی درباره نحوه واگذاری‌ها در دوران ریاست پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند؛ علتش هم تخلفات متعددی عنوان شده است که وی در واگذاری شرکت‌های دولتی انجام شده و در این نامه نیز اشاره شده که پرونده‌های قضایی علیه ایشان در دادگستری تشکیل گردیده است.

در این نامه همچنین واگذاری شرکت‌های آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، ماشین‌سازی تبریز، ریخته‌گری تبریز، ایران‌ایر تور، آلومینیوم‌سازی اراک، کشت و صنعت مغان، پتروشیمی کرمانشاه، نیشکر هفت‌تپه و سیلوها به عنوان بخشی از واگذاری‌های پرابهام در دوران ریاست پوری حسینی بر سازمان خصوصی‌سازی مورد اشاره قرار گرفته است و این ۵۵ نماینده مجلس نوشته‌اند که متأسفانه حداقل در بخشی از این واگذاری‌ها، قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به صراحت نقض شده و به روشنی اموال ملت مورد تضییع قرار گرفته است.

در این خصوص نیز محمد دهقانی، نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس از ارائه نامه‌ای با امضای ۵۵ نفر از نمایندگان ملت به هیئت رئیسه برای بررسی خارج از نوبت طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان خبر داده است و گفته طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان، اگر نمایندگان با امضای نامه‌ای که تعداد امضاکنندگان بیش از ۵۰ نفر باشد، تقاضای رسیدگی به طرح یا لایحه‌ای را داشته باشند، آن طرح یا لایحه خارج از نوبت بررسی می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین متذکر شده انشاالله بعد از پایان تعطیلات دو هفته‌ای مجلس که از هفته آینده شروع می‌شود، بررسی طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان در صحن علنی بهارستان آغاز می‌شود.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، در حالی میر علی عبدالله پوری حسینی به عنوان رئیس سازمان خصوصی سازی انتخاب شده است که بدون شک یکی از پرحاشیه‌ترین دوران خصوصی‌سازی و واگذاری سهام دولتی را در کشور شاهد هستیم و به همین دلیل هم رسانه‌ها لقب “آقای حاشیه” را به وی داده‌اند.

این در شرایطی است که پوری حسینی که در کارنامه خود واگذاری‌های پر حرف و حدیثی از جمله کشت و صنعت مغان، آلومینیوم المهدی، نیشکر هفت تپه و هپکو را به ثبت رسانده است، در آزادسازی سهام عدالت نیز تاخیری دو ساله دارد. ضمن این که بر اساس قانون نیز باید واگذاری‌های دولت در سال ۹۳ پایان می‌یافت.

به همین دلیل از سال ۹۲ تا کنون که پوری حسینی بر صندلی ریاست سازمان خصوصی‌سازی تکیه زده است، بارها و بارها زمزمه تغییر وی به گوش رسیده و در این راستا نیز چند وقتی است که دوباره زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر وی به گوش می‌رسد. ضمن این که عدم تشکیل جلسات هیات واگذاری نیز گمانه‌زنی‌ها در خصوص قصد وزیر اقتصاد برای بلند کردن پوری حسینی از صندلی ریاست سازمان خصوصی‌سازی و نشاندن فرد دیگری بجای وی، و پس از آن از سرگیری برپایی جلسات هیات واگذاری و در پی آن فروش شرکت‌های دولتی را جدی‌تر کرده است.

در این خصوص نیز به تازگی نماینده مردم سنقر در مجلس با انتقاد از عمکرد سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری سهام پتروشیمی بیستون گفته، ما معتقدیم این شرکت نباید فعلا به مزایده گذاشته شود، چرا که واگذاری پتروشیمی بیستون در روزهای آخر ریاست آقای پوری‌حسینی به عنوان رییس سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است و ایشان در حال تغییر هستند، بنابراین واگذاری در چنین شرایطی به صلاح نبوده و نیست.

حسینی‌کیا همچنین از تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی خبر داده و اظهار داشت: عملکرد این سازمان از سال ۹۲ تا ۹۷ توسط مجلس مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته و گزارش آن هم آماده شده است و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا مردم در جریان تخلفاتی که صورت گرفته قرار بگیرند.

انتهای پیام/

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x