[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از ایرنا، تخفیف در THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه ۹۰ درصد و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم ۷۰ درصد و برای ماه بعد ۳۰ درصد است.

تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی ارزان ترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.

این تخفیف ها پس از افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن اعمال شده است.

پس از افتتاخ فاز نخست و با ورود تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار، این بندر به یک بندر بین المللی با عمق مطلوب ۱۶ و نیم متر برای پذیرش کشتی های بیش از ۱۰۰ هزار تن حامل کانتینر و کالای فله نفتی تبدیل شده است.

بندر شهید بهشتی چابهار موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد و با تکمیل زیرساختها و تامین تجهیزات، فرصتهای بی نظیر سرمایه گذاری در بندر چابهار را شاهد خواهیم بود.

این بندر برای تجار کشورهای مختلف منطقه در زمینه واردات و صادرات کالای مورد نیاز یک فرصت طلایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بندر چابهار مسیر دسترسی امن برای کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد است و با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله می توان کالاها را به سراسر جهان وارد و صادر کرد.

بهروز آقایی با اشاره به توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان افزود: هدف نهایی موافقتنامه چابهار ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق بندرچابهار است.

بیشتر بخوانید :  صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع شد

وی ادامه داد: بندر چابهار بعنوان نزدیکترین مسیر ترانزیتی برای صادرات مواد معدنی افغانستان، مبادلات تجاری هند با کشورهای CIS و تامین نیازهای وارداتی افغانستان و پل ارتباطی ترانزیت کشورهای افغانستان، آسیای میانه، قفقاز با کشورهای هند، شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا است.

وی گفت: معافیت ها و تخفیف های ویژه سبب شده تا در هشت ماه سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی بندر چابهار ۵۱ درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر ۷۳ درصد رشد داشته باشد.

وی به افزایش ۲۲ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی بالای هزار تن و افزایش ۲۲ درصدی شناورهای خروجی بالای هزار تن اشاره کرد و افزود: رشد عملیاتی بندر چابهار نشان از هدف گذاری اصولی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه عمرانی و تجهیزاتی، اعمال تخفیف ها و تسهیلات ویژه و پیگیری توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنین توانمند ساختن بندر شهید بهشتی در تخلیه و بارگیری و انتقال کالاهای ترانزیتی در این بندر استراتژیک است.

وی ادامه داد: امروزه پهلوگیری کشتی هایی با آبخور بالا و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات استراتژیک موجبات کاهش قیمت تمام شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهای هدف شده است.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها