[ad_1]

یادداشت/سید محمد صادق خرازی – سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد

توسعه در جهان امروز با تلاش بی تکلف جمعی با سیاست های اقتصادی پایدار با نقش کار آفرینان اقتصادی و صنعتی محقق می شود. باید زیر ساخت های توسعه پایدار را با الگوهای پیشرفته جهانی همراه ساخت. من دو بار از نزدیک پروژه بزرگ و عظیم «ایران مال» را ملاحظه کرده ام و با ابعاد آن به صورت اجمالی آشنایی دارم. در دنیای امروز چنین پروژه هایی باعث رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه نزد کارگزاران و احاد مردم می شود. 

ما در جنگ ناخواسته اقتصادی هستیم. در عین حال درگیر رقابت ناسالم رقیبان خود فریفته در منطقه نیز شده ایم. رقابت در تجارت و اقتصاد به صورت سالم قابل فهم و درک است، اما توطئه و نامردی را نباید برتابید. اگر پیمانکار اروپایی این چنین کار بزرگی می کرد همه بَه بَه و چه چه می کردند و برایش تبلیغات آنچنانی راه می انداختند و از او بت می ساختند و در ردیف اول قهرمانان جهان اقتصاد می نشاندند. 

این که چند نفر آدم با غیرت و با شرف برای کشورشان آمده اند چنین گام بزرگی برداشته اند، شایسته تقدیر است. چند روزی است به صورت جدی منافقین و صدای آمریکا و ایادی بوق به دستشان به دنبال فرافکنی و شکاف اجتماعی هستند و دستگاه شایعه سازیشان را به راه انداخته اند. دائما اخبار دروغ منتشر می کنند و ادعا می کنند فلان فرد کارآفرین دستگیر شده یا فلان فرد کارآفرین فرار کرده یا فلان بانک ورشکسته شده است. همه اینها از توطئه و دست ناپاک و طراحی سیستم های امنیتی عربی – صهیونیستی نشان دارد که می خواهند این گونه وانمود کنند که همه چیز فرو ریخته و خواهد ریخت.

بیشتر بخوانید :  رشد اقتصادی کره شمالی به بالاترین رقم ۱۷ سال اخیر رسید

در این میان ترامپ هم هر روز یک حرف نامربوطی را بیان می کند. یک بار ادعا می کند ایران نابود شده، بار دیگر ادعا می کند ایران توان احیای اقتصادش را ندارد. یا آرزویش را در قالب خبر می آورد و می گوید ایران به دنبال مذاکره است. ای کاش می شد همه چیزهای پشت پرده سیاست خارجی را گفت تا آن موقع سره از ناسره مشخص شود. 

باید با صدای بلند از اندیشه ای که ایران مال را پدید آورده است قدردانی کرد، نه اینکه هم صدا با بیگانگان شد. مگر بانک آینده و سرمایه گزاران این پروژه به جز خدمت چه کرده اند؟ آیا یک بیابان برهوت را آباد و مایه فخر و عظمت کنند جرم است؟! هر گاه چیزی را که رقیبان عرب و صهیونیست و ناجوانمردان ضد انقلاب با بدگویی خواستند به چالش بکشند باید نسبت به آن تامل کرد.

بد نام کردن دولت، بد نام کردن انسان های خادم، بد نام کردن انسان های شریف کارآفرین، بد نام کردن مدیران برجسته کشور کار ایرانی غیرتمند و با شرافت نیست؛ کار مخالفین آبادی ایران است؛ کار آنهایی است که دوست ندارند ایران توسعه یابد و ایران قدرتمند باشد.

من دست همه کسانی که چنین افتخاری خلق کرده اند و چنین کار بزرگی را انجام داده اند می بوسم. این قلیل پروژه ها در جهان امروز نماد توسعه و اقتصاد پویا است. آقای مهندس انصاری توضیحات فوق العاده جالبی مبتنی بر اندیشه ساخت این پروژه دادند. تا جایی که خبر دارم در حال ساخت یکی از مجهزترین بیمارستان های دنیا هم هستند. کار بزرگ را مردان بزرگ انجام می دهند. دشمن هم به دنبال این است انصاری ها، روحانی ها، ظریف ها، سلیمانی ها و صدها کارآفرین با شرف این کشور را نشانه بگیرد. مردم به هوش باشید، بیدار باشید و آگاه باشید جنگ روانی، جنگ اقتصادی و جنگ تکنولوژیک سخت تر از جنگ متعارف است.

بیشتر بخوانید :  تصاویر صفحه اول روزنامه های اقتصادی امروز 18 خرداد

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها