[ad_1]

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از وزارت نفت، حمید قاسمی ‌ده‌چشمه اعلام کرد: اکنون ساخت تعداد ۱۲۸ جایگاه سی.‌ان‌.جی (گاز طبیعی فشرده) در کشور در حال انجام است که از این تعداد ۱۱ جایگاه به استان تهران اختصاص دارد.
مدیر طرح سی.‌ان‌.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: راه‌اندازی ۱۲۸ جایگاه در حال ساخت موجب می شود تا تعداد جایگاه‌های توزیع‌کننده گاز طبیعی از مرز ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه بگذرد و به ۲ هزار و ۵۳۷ جایگاه خواهد رسید.
وی تاکید کرد: با راه‌اندازی ۴۰ جایگاه یادشده، ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز به ظرفیت سوخت‌رسانی صنعت سی.‌ان‌.جی افزوده خواهد شد.

** راه‌اندازی ۸۶ جایگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
قاسمی‌ ده‌چشمه با اشاره به اینکه تا سال ۹۶ جایگاه‌ها بیشتر با هزینه دولتی راه‌اندازی شده بود، گفت: امسال تمرکز و تصمیم دولت بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه این صنعت قرار گرفت به نحوی که در سال ۹۷ با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی، ۸۶ جایگاه عرضه سی.‌ان‌.جی در کشور راه‌اندازی شده است.

** راه اندازی جایگاه‌های کوچک مقیاس سی.‌ان‌.جی
مدیر طرح سی.‌ان‌.جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک مقیاس عرضه سی.‌ان‌.جی در کشور اظهار داشت: معضل گرانی زمین در شهرهای بزرگ وجود دارد، اما راه‌اندازی ۲۴ جایگاه کوچک مقیاس سی.‌ان‌.جی در شهر تهران با مشارکت شهرداری تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است.
وی درباره مشخصات جایگاه‌های کوچک مقیاس گفت: سیستم این جایگاه‌ها ساده‌سازی شده و در محل‌های پرترددی از جمله ایستگاه‌های تاکسیرانی، میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی ایجاد خواهند شد و انتظار می رود با نهایی شدن بحث زمین، گازرسانی و بحث‌های زیست‌محیطی، اردیبهشت سال آینده ۲۴ جایگاه وارد مدار شوند.
قاسمی افزود: قرار است با مشارکت شهرداری، وزارت نفت و بخش خصوصی طرح توسعه جایگاه های کوچک مقیاس در دیگر شهرها به اجرا گذاشته شود که به‌منظور اجرای آن پنج قرارداد با شهرداری امضا شده است.
وی تفاوت‌ جایگاه‌های کوچک با جایگاه‌های بزرگ مقیاس را در هوشمند‌سازی آنها، کاهش تعداد مخازن، ساده‌سازی نحوه ورود و خروج خودروها به جایگاه‌‌ با قرارگیری تجهیزات در ارتفاع و کاهش هزینه‌ها با یکی بودن کمپرسور و سایر تجهیزات ذکر کرد و گفت: این جایگاه‌ها حدود ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت ظرفیت دارند و تعداد مخازن و امکانات جانبی و رفاهی آنها در مقایسه با جایگاه‌های بزرگ کمتر است.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، صنعت سی.‌ان‌.جی در ایران در سال ۱۳۷۹ پایه‌ریزی شد و سهم سی.‌ان‌.جی در سبد سوخت خودروها ۱۳ درصد است که این رقم باید تا پایان سال ۹۹ به ۲۲ درصد برسد.
روزانه بیش از ۲۱ میلیون مترمکعب سی.‌ان‌.جی در کشور مصرف می شود .
اقتصام** ۲۰۲۲ ** ۱۵۵۹

بیشتر بخوانید :  شاید خاموش شویم ...

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها