تحقق مدیریت هوشمند کشاورزی باعث کاهش خسارات کشاورزی شده است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

مسئول کمیته هواشناسی و مدیریت راهبردی بخش کشاورزی گفت: با اجرای سیستم مدیریت هوشمند در کشاورزی قزوین و پیش‌یابی دقیق اطلاعات، زمینه کاهش خسارات و آمادگی بهره‌برداران با تغییرات جوی فراهم‌شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی مهرپویان در حاشیه بازدید کارشناسان خارجی ۱۴ کشور جهان از مرکز مدیریت راهبردی هوشمند کشاورزی اظهار کرد: مرکز مدیریت راهبردی کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین از سال ۸۸ راه‌اندازی شده و سال ۹۲ تکمیل‌شده است.

وی افزود: در این مرکز اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق شبکه اختصاصی واردشده و با توجه به میز کارشناسی همه داده‌ها بررسی دقیق شده و سپس به‌صورت کاربردی در اختیار بخش‌های کشاورزی و زیر بخش‌ها و درنهایت در اختیار بهره‌برداران و کشاورزان قرار می‌گیرد.

مهر پویان اضافه کرد: ۱۲ ایستگاه در داخل دشت قزوین و دو ایستگاه تکمیلی در اختیار این مرکز قرار دارد که به‌صورت شبکه متصل هستند و از مزرعه ۳۲ پارامتر هواشناسی و ۹ پارامتر آب‌وخاک و در صورت نیاز تا ۴۰ نوع آفت کشاورزی مانیتورینگ شده و در اختیار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات موجود درواقع پیش‌یابی دقیقی است که می‌تواند مورداستفاده در برنامه‌ریزی کشاورزان قرار گیرد و چون بیش از ۹۵ درصد با واقعیت‌ها منطبق است بسیار کاربردی است.

مهر پویان یادآور شد: با راه‌اندازی این مرکز، خدمات راهبردی و کاربردی به کشاورزان، مدیریت یکپارچه آفات و بیماری‌ها و برنامه‌ریزی راهبردی برای اقتصاد کشاورزی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح با ایجاد شبکه اقلیم‌شناسی کشاورزی و بهره‌گیری از داده‌های ماهواره‌ای برای شناخت بیشتر از گستره‌های اقلیمی گوناگون و سنجش در سطح گسترده، ‌ مرکز سنجش و پردازش مدیریت راهبردی و کشاورزی هوشمند راه‌اندازی شده است و مسئولیت پیش‌آگاهی کارآمد در جهت مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی را نیز بر عهده دارد.

مسئول مرکز مدیریت راهبردی کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: مدیریت راهبردی و کشاورزی هوشمند طرح ارزشمندی است که ما را قادر خواهد کرد تا برخی حوادث را در ابتدای طرح تا چند ساعت قبل از وقوع و در درازمدت چند روز قبل از رخداد پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن آماده شویم.

وی گفت: با شکل‌گیری مرکز مدیریت هوشمند در کشور ضمن تبادل اطلاعات جامع و موردنیاز بخش کشاورزی می‌توان سرمازدگی، خشک‌سالی، شاخص‌های مهم کاشت، داشت، برداشت، میزان و نحوه استفاده از سموم و مبارزه با آفات را با دقیق‌ترین موارد به کشاورزان منتقل و زمینه کاهش خسارات و آمادگی بهره‌برداران با تغییرات جوی را به‌موقع فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، ۱۷ نفر از کارشناسان کشاورزی کشورهای هندوستان، اندونزی، مالزی، فیجی، کامبوج، مغولستان، نپال، پاکستان، فیلیپین، چین، سریلانکا، تایلند و ویتنام در سفر یک‌روزه به استان قزوین پس از شرکت در کارگاه مدیریت منابع آبی از موزه کشاورزی و مرکز هوشمند مدیریت راهبردی کشاورزی قزوین دیدن کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x