[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «بهمن عشقی» شامگاه چهارشنبه در همایش «هند، پنجره ای فراسوی تحریم ها» – که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد افزود: رابطه ایران و هند سابقه ای چهار هزار ساله دارد و امروز همانطور که ایران بر منطقه تاثیرگذار است، هند به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است.
وی ادامه داد: دموکراسی و گستره فرهنگ، تمدن و آمیختگی ادیان در هند، این کشور را در بین جهانیان به کشوری صلح جو تبدیل کرده است.
عشقی اظهار داشت: در دوره نخست تحریم ها، هند نقشی مهم در تامین نیازهای ایران داشت؛ هر چند، سطح مبادلات تجاری ما با هند از ۱۵ میلیارد دلار فراتر نرفته است.
دبیرکل اتاق بازرگانی تهران افزود: با وجود تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، هندی ها دوستانی پایدار برای ایران باقی مانده اند و کماکان خریدار نفت ما هستند که امیدواریم حتی پس از پایان زمان معافیت ها، هند جزو دوستان ایران باقی بماند.
وی ایران و هند را مکمکل یکدیگر در بسیاری از زمینه های اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: تامین انرژی، پاشنه آشیل هند است و هر خدشه ای که به جریان تامین انرژی هند وارد شود، برای اقتصاد این کشور خطرناک است.

** دعوت از هندی ها برای قطعه سازی در ایران
«محمدرضا نجفی منش» رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور نیز در این نشست خطاب به سفیر هند گفت: در ایران موقعیت های مناسبی برای همکاری با بخش خصوصی هند وجود دارد و می توان روابطی ایجاد کرد که بعد از تحریم ها هم ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در قطعه سازی خودرو برای همکاری ایران و هند وجود دارد، گفت: در هند قانونی وجود دارد که ۸۰ درصد قطعات خودروهای هندی باید تولید داخل باشد؛ در این زمینه، قطعه سازان ایرانی و هندی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.
نجفی منش که ریاست کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران را نیز بر عهده دارد، افزود: قطعه سازان ایرانی و هندی می توانند در ایران شرکت های مشترک تشکیل دهند و تولیداتی مشترک داشته باشند؛ بخشی از مواد اولیه این تولیدات می تواند از هند تامین شود و در نهایت، محصولات به بازارهایی همچون آفریقا صادر شود.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، با بیان اینکه در تولید یک خودرو، سه هزار و ۳۰۰ قطعه بکار می رود، گفت: ما هنوز بعضی از قطعات از جمله ایربک(کیسه هوا)، ای.بی.اس و سنسورها را داخلی سازی نکرده ایم و امکان این وجود دارد که چنین قطعه هایی را شرکت های مشترک ایرانی-هندی تولید کنند.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، همایش «هند، پنجره ای فراسوی تحریم ها» شامگاه چهارشنبه با حضور سفیر هند در تهران، معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.
شبک*۹۱۸۹**۱۹۸۳**۱۹۰۸

بیشتر بخوانید :  تولید وانت افزایش یافت

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها