تحریم‎های بانکی و انتظارات مضاعف از بانک‌مرکزی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدتی است بانک‌مرکزی برای کمک به فعالان صنعتی و اقتصادی، اقدام به ارائه درهم امارات از طریق برخی بانک‌های داخلی کرده اما انتظار تولیدکنندگان و بازرگانان از بانک‌مرکزی بیش‌از این‎هاست…

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، محمدعلی دیانتی‌زاده در سرمقاله امروز (دوشنبه – ۱۰ دی ماه ۱۳۹۷ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «تحریم های بانکی» پرداخت.

عضو ارشد شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

 یکی از دشوارترین پیش‎بینی‎ها برای کارشناسان و فعالان اقتصادی، ترسیم چشم‎انداز همکاری‎های بانکی میان ایران و کشورهای خارجی است. در این شرایط، موضوع تامین قطعات کامل و نیم‎ساخته و مواد اولیه خارجی برای تولید و مونتاژ خودرو با پیچیدگی‌های بسیاری همراه خواهد شد. 

تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات خودرو برای ادامه فعالیت و حفظ بقای خود ناچار به ابداع روش‌هایی جدید برای دور زدن تحریم‌ها هستند که باتوجه به همکاری برخی بانک‎های منطقه و چین در دوره تحریم‎های قبلی نیازی به آن‎ها احساس نمی‎شد. 

به‌عقیده برخی فعالان و کارشناسان، واردات از ترکیه می‌تواند در تامین بخش قابل‌توجهی از نیاز داخل موثر باشد اما برخی راهکارهای پیشنهادی همچون واردات از روسیه باتوجه هزینه‎های بالایی که دارد، نمی‎تواند برای همه فعالان بازار موردتوجه باشد و بدین‌ترتیب سهم چندانی از بازار را تامین نخواهد کرد، به‎ویژه آن‎که روسیه در مواردی حتی بیشتر از ایران درگیر تحریم‌های بین‌المللی است. 

اما از آن‎جا که ترکیه در حوزه قطعه‌سازی حرف اول را در منطقه می‎زند، گرفتار تحریم‌های اقتصادی نیست و ارتباطات بانکی خوبی نیز با جهان دارد، باید به‌عنوان یک گزینه اصلی مورد بررسی جدی‎تر قرار گیرد. از‌سوی‌دیگر، باید در نظر داشت که بانک‎های ترکیه نیز در چنین شرایطی دنبال تامین منافع خود هستند و درصدهای بسیار بالاتری را طلب خواهند کرد. 

مدتی است بانک‌مرکزی برای کمک به فعالان صنعتی و اقتصادی، اقدام به ارائه درهم امارات از طریق برخی بانک‌های داخلی کرده اما انتظار تولیدکنندگان و بازرگانان از بانک‌مرکزی بیش‌از این‎هاست، به‎ویژه در مراوداتی که صنعتگران و تجار ایرانی به صورت آزمایشی از طریق شش بانک کوچک و متوسط چینی به‌عنوان جایگزین کونلون‎بانک آغاز کرده‎اند، انتظار اقدامات حمایتی بالاست؛ آن هم در شرایطی که گزینه‎های دیگر همچون یکی از بانک‎های آلمان، بانک‎های هند و سنگاپور و… نیز هنوز جای بررسی بسیار دارد. 

اگر دولت نیز موافقت خود را با ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز اعلام کند، قدم بزرگی در راستای حل مشکلات نقل و انتقالات پولی برداشته خواهد شد و تولیدکنندگان و واردکنندگان قطعات خودرو نیز برای تامین ارز از بازار آزاد راحت‌تر اقدام خواهند کرد. همچنین باید در‌نظر داشت در شرایط حاضر تامین ریالی تولیدکنندگان در قالب تسهیلات نیز بسیار ضروری و حیاتی به نظر می‎رسد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x