[ad_1]

به گزارش کردپرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه سفرش به عراق وارد اربیل شد، در نشست تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق طی سخنانی عنوان کرد: ما خواهران و برادران کُرد در عراق و سوریه را از خود می‌دانیم، چون ما از یک ریشه هستیم و همه ما در کنار هم بودیم.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از فارس، وی افزود: زمانی که رژیم صدام حلبچه را بمباران شیمیایی کرد، همانقدر مردم کُرد گریستند، مردم ایران نیز گریستند.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در مبارزه با افراط گرایی، تروریسم و دیکتاتوری همراه با هم بودیم، خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی، کُرد، عرب، شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی با هم قربانی دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ما از گفت‌وگوهای حزب دموکرات و اتحادیه میهنی پشتیبانی می‌کنیم و تشکیل دولت قدرتمند در اقلیم کردستان در زودترین زمان ممکن را خواستار هستیم.

وزیر خارجه ایران همچنین خطاب به تجار و بازرگانان به آنها گفت: اطمینان می‌دهم که تحریم‌های آمریکا تاثیری در معاملات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شریک بسیار مطمئنی برای تمام شرکای خود در عراق و اقلیم کردستان هستیم، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در شهرهای مرزی ایران و عراق ایجاد خواهد شد.

ظریف عنوان کرد که درباره تسهیلات گمرکی و مرزی مورد توجه دوستان ایرانی گفت‌وگوهایی انجام شده است و افزود: گفت‌وگوهای خوبی بین ایران و اقلیم کردستان و بغداد انجام شده تا مبادلات تجاری تسهیل شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حسن نیت و همکاری بین دو طرف، بر گسترش روابط بین دو کشور و همچنین اقلیم کردستان عراق تأکید کرد و افزود: امیدواریم تلاش‌ها در راستای تحکیم پیوندهای دیرینه و تاریخی‌ ما بیشتر شود.

بیشتر بخوانید :  روزهای سختی در انتظار مصرف‌کنندگان نفت جهان

 رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۲۳ دی ماه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی راهی بغداد شد و در این مدت با مقامات عراقی در بغداد ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

عصر دیروز (دوشنبه) نیز نشست مشترک تجاری با حضور بازرگانان و تجار ایرانی و عراقی در بغداد برگزار و ظریف در آن نشست شرکت کرد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها