[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبه نقل از مهر، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین شب گذشته در برنامه پایش گفت : سفیر چین مشخص شده و همین هفته نام وی اعلام می شوند چون کارهای تایید صلاحیت وی باید انجام شود نمی توانم اسمش را بگویم.

عسگراولادی در مورد تحریم های پیش افزود:به عقیده من تحریم های آبان ماه از تحریم های قبلی ضعیف تر است و هیچ اتفاقی در کشور نمی افتد، بازار در حال انجام کسب و کار خودش است. تنها مشکلی که داریم مسائل بانکی است و اگر در هر کشور اروپایی یک بانک با ما همکاری کند مشکلاتمان را حل می کنیم.

وی افزود : مشکل اصلی در دستگاه های دولتی خودمان است و اگر بتوانیم مشکلات موجود در سیستم دولتی را حل کنیم موفق می شویم. گله ای که ما از دولت داریم این است که مشورت پذیر نیست، در حال حاضر ترس از تحریم ها بیشتر از قبل است وگرنه ما ۴۰ سال است که تحریم هستیم . در زمان جنگ هم تحریم بودیم ولی سختی کنونی تحریم به خاطر مدیریت در درون کشور است .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه دولتمردان از تحریم ها می ترسند و مشکل در مدیریت داخلی است ، مثلا در صادرات مقررات جدید دردسرساز است، بخشنامه هایی که هر ساعت صادر می کنند و بخشنامه قبلی را نقض می کند صادرکنندگان را با مشکل روبرو کرده است.

وی در مورد تعیین نرخ ۴۲۰۰ برای ارز در فروردین سال جاری گفت: تعیین این قیمت برای ارز کار غلطی بود، همین کار باعث شد که نرخ ارز بالا برود، اگر مبنای ارز را ۶ هزار تومان قرار می دادند هرگز نرخ ارز به ۱۵ هزار تومان نمی رسید، پیشنهاد من این است که این ارز ۴۲۰۰ تومانی را بردارند و قیمت همه ارزهای جهانگیری،  نیمایی و سنایی را ۱۰ هزار قرار دهند.

بیشتر بخوانید :  53 میلیارد دلار واردات و صادرات در کشور انجام شد

عسگراولادی در پاسخ به این سوال که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود شاهد گرانی کالاهای اساسی خواهیم بود گفت: هم دولت و هم مردم می دانند که هیچ کالایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی فروخته نمی شود، ارز ۴۲۰۰ را می گیرند ولی جنس ها را با قیمت ارز ۱۰ هزار تومانی به مردم می فروشند. کسانی که ارز ۴۲۰۰ برای واردات می گیرند هیچوقت کالا را با قیمت ۴۲۰۰ به بازار وارد نمی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: من یکبار گفتم سه ماه بانک مرکزی را به من بدهیم من مشکل ارز را حل می کنم، ولی کسی محل نذاشت و حتی با من مشورت نکرد. ۵ ماه پیش خدمت اقا رسیدم و اصرار کردم که می خواهم خدمت آقای روحانی برسم و حرفهایم را بزنم، ایشان فرمودند برو. از وقتی که آقا فرمودند برو تا وقتی که آقای روحانی وقت دادند ۲ تا دو و نیم ماه طول کشید یعنی من دو و نیم ماه در صف دیدن رئیس جمهور بودم .

وی گفت: در آن جلسه همه حرفهایم را خدمت آقای روحانی گفتم ولی هیچکدام را عمل نکرد، به آقای روحانی گفتم آنقدر از تیم اقتصادی ات عصبانی هستم که می خواهم بروم دماوند و آنجا شلغم بکارم. اقای روحانی فقط حرفها را می شنود ولی عمل نمی کند. در حال حاضر به خاطر اینکه ما را مجبور می کنند که ارز را با قیمت ۸ هزار تومان بفروشیم صادرات من کم شده و در یک ماه اخیر به صفر رسیده است .

عسگراولادی افزود: رئیس جمهور باید جلوی فساد را بگیرد، مبارزه با فساد مهم است در حال حاضر بدون استثنا در همه ادارات فساد وجود دارد و علت آن نیز بزرگ بودن دولت است. باید جلوی قاچاق قانونی را بگیرند، در حال حاضر طبق قانون وقتی که کالایی مجوز ورود نگیرد به انبار منتقل می شود، بعد از سه ماه نگهداری در انبار برچسب متروکه می خورد و همان کالا را دولت به بازار می آورد و می فروشد. این قاچاق قانونی است.

بیشتر بخوانید :  واردات تلفن همراه 19در صد رشد کرد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها