مقدمه

تجارت با چین یکی از با کیفیت ترین تجارت های گسترده در ایران است. البته تجارت با چین برای خیلی از کشورهای بزرگ دنیا نیز امتیاز محسوب می شود.زیرا چین به عنوان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای کل دنیا شناخته شده است. ما در این مقاله قصد داریم شما را از راه و روش های تجارت پر سود با چین و پیش نیاز های تجارت با چین آگاه سازیم.

مزایای تجارت با چین برای شما

تجارت با چین به عنوان شریک تجاری ایران مزیت هایی را برای هر دو کشور در پیش دارد که هر دو کشور را به ادامه این روابط و تلاش برای پایدار نگه داشتن آن تشویق می کند.

از جمله مزیت هایی که ادامه این رابطه تجاری بین دو کشور برای تاجران دارد باید به سودی اشاره کرد که از معامله و خرید کالا از چین و سپس فروش آن در داخل کشور برای این تاجران حاصل می شود. از دیگر مزیت های این معامله کم شدن فشار های حاصل از تحریم های آمریکا است که با ادامه این روابط تاثیر این تحریم ها کم و کم رنگ خواهد شد و باعث رونق اقتصادی در داخل کشور می شود. سومین مزیتی که از تجارت با چین عاید تاجران ایرانی می شود تنوع کیفیت در رابطه با آن کالایی است که تاجران قصد وارد کردن و فروش آن را در داخل کشور دارند.

در رابط با تجارت با چین به عنوان شریک تجاری ایران و همچنین به عنوان ابر قدرت تجارت در جهان بر اساس بر آورد های انجام شده در پایان پاییز سال ۱۴۰۰ میزان کالا های وارداتی به ایران از این کشور به سقف ۷ میلیارد دلار رسیده است و بر اساس این آمار ها چین به عنوان اصلی ترین شریک تجاری برای ایران شناخته شده است. و در صدر جدول صادر کنندگان کالا به ایران قرار دارد.

بررسی کلی کشور چین از لحاظ اقتصادی

بررسی کلی کشور چین

قبل از ورود به راه تجارت با چین یکی از مسائلی که بهتر است به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و تاجران در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. اطلاعاتی است که از بررسی کلی کشور چین از لحاظ اقتصادی به دست می آید. و فرد تاجر را در رابطه با داشتن معامله ای پر سود یاری می کند.

کشور چین در سال ۲۰۰۱ میلادی به سازمان تجارت جهانی پیوسته است. همچنین بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کالا به سرتاسر جهان به حساب می آید. صنایع خدماتی کشور چین در اواخر دهه ی ۷۰ قرن ۲۰ میلادی پیشرفت قابل توجهی داشته است. طبق اطلاعات به دست آمده این صنایع از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۰۲ از ۸۶ میلیارد و ۵۰ میلیون یوان به مبلغ ۳۴۵۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تغییر یافته ،به عبارت دیگر این صنایع ۳۹ برابر شده است.

صنایع و محصولات اصلی چین شامل محصولات استیل، ذغال سنگ، ماشین آلات، نفت و پتروشیمی، لوازم الکترونیکی، کفش، محصولات کشاورزی چون سیب زمینی، چای، ذرت و … است. عمده محصولاتی که از این کشور به سر تا سر جهان صادر می شود شامل سوخت معدنی، مواد شمیایی، ماشین آلات، کفش، پوشاک، آهن، استیل و … می باشد.

بررسی رابطه تجاری کشور چین و ایران

بررسی رابطه تجاری کشور چین و ایران

تجارت با چین یک رابطه یک طرفه نیست بلکه رابطه تجاری چین با ایران دو طرفه بوده و برای هر دو طرف سود آور خواهد بود. کشور ایران و چین هر دو جزء کشور های قدرتمند جهان محسوب می شوند اما با این وجود تا کنون رابطه ای تنش زا در میان این دو کشور شکل نگرفته است. برعکس بر اساس قرار داد رسمی و دیپلماتیکی که در سال ۱۹۷۱ بین این دو کشور امضا شد دو کشور ایران و چین با یکدیگر روابطی دوستانه ایجاد کردند. به دنبال این قرار داد چین نیاز های نفتی و سوختی خود را از ایران تامین می کند. همچنین ایران نیز به تجارت با این کشور مشغول شده است.

حداقل سرمایه جهت واردات از چین

برای تجارت با چین فرد تاجر باید از حداقل سرمایه لازم جهت واردات اطلاعات کافی داشته باشد. این امر که دقیقا چه مقدار سرمایه برای واردات از چین لازم است تابع چندین عوامل مختلف می باشد. همچنین برای به دست آوردن قیمت ها باید عواملی را که بر این مسئله تاثیر می گذارند را به صورت روزانه چک کنند. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • ۱-هزینه ای که باید در جهت خرید کالای مورد نظر به کشور چین پرداخت شود.
  • ۲-هزینه ای که باید برای بازرسی کردن کالا ها پرداخت شود.
  • ۳-هزینه ای که باید برای حمل و نقل و جابه جای کالا ها پرداخت شود.
  • ۴-هزینه ای که باید برای نگهداری کالا ها در انبار به انباردار پرداخت شود.
  • ۵-هزینه ای که باید بابت گمرک پرداخت شود.
  • ۶-هزینه ای که باید برای ثبت سفارش پرداخت شود.
  • ۷-هزینه ای که باید برای تخصیص ارز پرداخت شود.
  • ۸-هزینه ای که باید برای ترخیص کردن کالا پرداخت شود.
  • ۹-هزینه ای که باید برای بیمه کردن کالا ها پرداخت شود.
  • و …

پیش نیاز های که قبل از تجارت با چین باید بدانید

۱- آشنایی با کارت بازرگانی

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی کارتی است که تمامی بازرگانان برای تجارت با چین و در کل برای واردات و صادرات با هر کشوری به آن نیاز دارند. در واقع این کارت به معانی مجوزی برای بازرگانان در زمینه واردات و صادرات است که به وسیله آن می توانند به طور قانونی به امر صادرات و واردات بپردازند. البته برای گرفتن این کارت مراحل خاصی را باید طی کنند و در کل این گونه باید گفت که دریافت این کارت کار آسانی نمی باشد. برای دریافت آن فرد متقاضی باید تلاش و هزینه زیادی در این راه صرف کند. فرد متقاضی باید برای دریافت این کارت از طریق اداره بازرگانی اقدام کند. برای دریافت این کار بازرگان باید شرایطی را دارا باشد که این شرایط به شرح زیر می باشد:

بیشتر بخوانید :  پی پال برای مبتدیان ( PAYPAL )

۱-فرد متقاضی کارت بازرگانی باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشد.

۲-فرد متقاضی باید کارت پایان خدمت و یا برگه معافیت از سربازی را دریافت کرده باشد.

۳-فرد متقاضی باید حداقل ۳ سال سابقه کار در زمینه تجارت و یا کار تولیدی داشته باشد و همچنین دو نفر بازرگان که کارت بازرگانی دریافت کرده اند باید فرد متقاضی را تایید کنند .

۴-فرد متقاضی کارت بازرگانی باید در یکی از بانک های معتبر کشور حساب بانکی داشته باشد.

۵-فرد متقاضی کارت بازرگانی باید دارای محل کسب و دفتر کار قانونی باشد.

نکته ای که در رابطه با این کارت وجود دارد این است که گاهی بعضی از دارندگان کارت های بازرگانی کارت خود را دریافت کرده و به جای اینکه خود از آن استفاده کنند آن را به دیگران اجاره می دهند و با این کار میزان کالا های قاچاق را در کشور افزایش می دهند و باعث ایجاد خسارت به تولید داخلی خواهند شد.

۲- آشنایی با قوانین و مقررات واردات کالا

یکی از راه های رفع نیاز هر کشور واردات کالا می باشد. یک کشور نمی تواند تمامی نیاز های خود را برطرف کند و یک سری از نیاز های خود را باید از طریق دیگر کشور ها بر طرف سازد. تجارت با چین به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران یکی از راه های برطرف کردن نیاز های کشور است. در هر کشور برای امر صادرات و واردات یک سری قوانین در نظر گرفته شده است که تاجران و بازرگانان باید تمام معاملات و تجارت خود را با دیگر کشور ها بر اساس این قوانین تنظیم کنند. این قوانین بر اساس نیاز های هر کشور تنظیم و تصویب می شود. یک سری از قوانین و آیین نامه هایی که باید تجاران و بازرگانان در زمینه واردات و صادرات از آن ها اطلاعات کافی داشته باشند شامل:

۱) قانون و مقررات صادرات و واردات:

این مجموعه قوانین جزء قوانین پایه ای و اساسی در حیطه تجارت به حساب می آید. این قوانین شامل ۲۴ ماده مختلف است و کلیات و خط قرمز های مربوط به حوزه صادرات و وادات و در کل تجارت را مشخص می کند. این مجموعه قوانین در سال ۱۳۷۲ و از طریق مجلس شورای اسلامی بر پا گردیده و تصویب شده است.


۲) آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات:

این آیین نامه در ۴۶ ماده تصویب گردیده است و در شامل نکات اجرایی مختلف در حوزه واردات کالا می باشد. این ۴۶ ماده در سال ۱۳۷۳ توسط هیئت وزیران در ادامه آن ۲۴ ماده است که توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۲ تصویب شده بود به تصویب رسیده است.

۳) قانون و آیین نامه امور گمرکی:

این مجموعه قوانین که در خصوص فرایند ها و امور گمرکی و همچنین ترخیص کالا می باشد. در سال ۱۳۹۰ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. تجار و بازرگانان با مطالعه این مجموعه با مقوله واردات کالا بیشتر آشنا خواهند شد.

۴) کتاب مقررات صادرات و واردات:

این کتاب که هرساله بروز رسانی می شود و مجدداً توسط سازمان توسعه تجارت منتشر می گردد. در خصوص نکات اجرایی بسیاری در مورد کالاهای مختلف و همچنین تعرفه های این کالا ها سخن می گوید.

۵) بخشنامه های اجرایی:

دستور العمل های اجرایی و بخشنامه ها از مهم ترین قوانین واردات کالا در هر کشور محسوب می شوند که آگاهی پیدا کردن از آن ها تجاران و بازرگانان را به طور کامل به همه قوانین واردات کالا آشنا می کند. این افراد برای اینکه بتوانند از این اطلاعات به صورت دقیق و مطابق با آخرین تغییرات اطلاع داشته باشند باید به طور روزانه اخبار و اطلاعات مربوط در این حوزه را دنبال کنند.

۳- آشنایی با شیوه های حمل بار از چین

در رابطه با تجارت با چین یکی از مسائلی که بسیار مهم است. باید به آن توجه ویژه ای شود نوع حمل بار و کالایی است که شما از چین خریداری کرده اید و قصد وارد کردن آن به کشور را دارید. در این رابطه باید به نوع کالا، ابعاد کالا، وزن کالا، حجمی که اشغال می کند و همچنین در صورتی که کالا فاسد شدنی است به شرایط حمل آن باید توجه شود.
برای حمل کالا های حاصل از تجارت با چین به سمت ایران به طور کلی ۴ روش وجود دارد. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما عزیزان به توضیح درباره این راه ها می پردازیم.

۱) حمل کالا از طریق کشتی:

با توجه به این مسئله که، کشور چین به خاطر مساحت زیادی که دارد با دریا ها و آب های آزاد زیادی همچون دریای چین شرقی، دریای زرد، خلیج کره و آب های آزاد دیگر ارتباط دارد. یکی از راه های حمل کالا های حاصل از تجارت با چین راه های آبی می باشد. از مزایای حمل کالا از طریق کشتی و راه های آبی باید به این مورد اشاره کرد.در این روش محدودیتی برای وزن، ابعاد و همچنین حجمی که کالای شما اشغال خواهد کرد وجود ندارد.


حمل کالا در این روش به طور تقریبی بین ۳۵ تا ۵۵ روز زمان می برد. در صورتی که کالا هایی که خریداری کرده اید فاسد شدنی و دارای تاریخ انقضا می باشد، باید در صورتی این راه را انتخاب کنید که مطمئن شوید کالا ها سالم به دست تان خواهد رسید . بعد از تحویل ، زمان کافی را برای فروش در اختیار دارید.

۲) حمل کالا از طریق هواپیما:

برای حل کالا های حاصل از تجارت با چین یکی از راه های موجود حمل و نقل هوایی می باشد. در این روش وزن، ابعاد و حجمی که کالای شما اشغال می کند مهم است. حداقل و حداکثر زمانی که برای حمل کالا در این روش تخمین زده شده است بین ۳ الی ۷ روز می باشد. حداقل وزن کالا ها برای حمل با این روش باید چیزی حدود ۱۶۷ کیلو گرم در هر متر مکعب باشد. اگر که کالا های شما وزنی کمتر از این مقدار دارند و همچنین محدودیت زمانی و خطر فاسد شدن در رابطه با آن ها ندارید توصیه می شود از روش های دیگر که مقرون به صرفه تر از روش حمل و نقل هوایی است استفاده کنید.

۳) حمل کالا از طریق راه های زمینی (قطار):

بیشتر بخوانید :  روند بارگیری و تخلیه کالا به چه صورت است؟ | باید ها و نباید هایی که باید رعایت کنید

از آنجایی که کشور چین با ۱۴ کشور هم مرز می باشد و با تعدادی از آن ها از طریق خطوط بین المللی راه آهن ارتباط دارد، یکی دیگر از راه های حمل کالا های حاصل از تجارت با چین حمل و نقل از طریق راه آهن می باشد. این کشور در کل دارای خطوط راه آهن زیادی می باشد. یکی از خطوط بین المللی این کشور که می تواند کالا های شما را به ایران برساند خط آهن بین المللی ای است که از سیبری عبور کرده و به سمت ایران و اروپا می رود.

۴) حمل کالا از طریق روش های ترکیبی:

برای حمل کالا های حاصل از تجارت با چین یکی دیگر از روش های موجود حمل و نقل ترکیبی است. در این روش کالایی که خریداری کرده اید از طریق روش حمل و نقل هوایی به یکی از کشور های اطراف ایران نظیر دبی فرستاده می شود و سپس از این کشور ثانی به مقصد نهایی خود یعنی ایران وارد می شود. این روش در مقایسه با روش مستقیم حمل و نقل هوایی صرفه اقتصادی بیشتری را در پی دا

۴- منبع یابی و سورسینگ کالا از چین

انتخاب بهترین کالا برای واردات

در راه تجارت با چین برای اینکه تجارتی پر رونق داشته باشید و سود خوبی از این واردات کالا از چین به ایران نصیب تان شود یکی از عواملی که باید به دقت آن را بررسی کنید بازار مصرف ایران و نیاز های آن می باشد. وقتی که بتوانید نیاز های واقعی و ضروری کشور مقصد را به درستی تشخیص دهید با کالا هایی که وارد می کنید مسلماً سود خوبی عاید تان خواهد شد. در این راستا به معرفی یک سری از نیاز های ضروری بازار و همچین معرفی کالا هایی که وارد کردن آن ها به کشور سود خوبی برای تاجران دارد می پردازیم.

-کالا های مهم شامل: لوازم جانبی اتومبیل، مواد اولیه شیمیایی، قطعات صنعتی و …

-کالا های جانبی شامل: تلفن همراه، لوازم جانبی تلفن همراه، کاغذ دیواری، لباس های زنانه، مردانه و …

چگونه بهترین فروشندگان چینی را بیابید

در زمینه تجارت با چین یکی از مسائل مهمی که باید در رابطه با آن بررسی و تحقیق کاملی انجام شود پیدا کردن یک فروشنده معتبر در چین است. در صورتی که شما به عنوان یک تاجر و خریدار کالا بتوانید یک فروشنده معتبر پیدا کنید .قطعاً از صادرات کالا سود خوبی نصیب تان خواهد شد. از جمله راه هایی که می توانید از طریق آن یک فروشنده چینی و معتبر پیدا کنید می توان به راه های زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از اینترنت:

یکی از راه های پیدا کردن منبع مناسب برای خرید کالا از چین استفاده از اینترنت است. در این روش می توانید با مراجعه به موتور جست و جوی گوگل و همچنین با مراجعه به سایت هایی چون سایت ,Alibaba سایت ,Global سایت Sources و … فروشندگان معتبری را در زمینه ی کالا های چینی پیدا کنید.

۲) استفاده از شبکه های اجتماعی:

یکی دیگر از روش هایی که توسط آن تاجران و بازرگانان می توانند به وسیله آن فروشندگان معتبری را در این زمینه پیدا کنند استفاده از شبکه های اجتماعی است.زیرا بعضی از این فروشندگان مجرب و معتبر در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. از جمله این شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-China Sourcing

۲-China Trade Group

۳-China Sourcing Group

و …

۳) استفاده از نمایشگاه های تجاری:

یکی دیگر از راه های پیدا کردن منبع مناسب و معتبر شرکت در نمایشگاه های تجاری در چین است. شما با حضور در این نمایشگاه ها می توانید بدون واسطه و به طور رو در رو با صاحبان کارخانه ها و مالک اصلی محصولات صحبت و مذاکره کنید.

آشنایی اولیه با زبان چینی

راه برقراری ارتباط با هر قوم و ملتی زبان است.بهتر است این گونه بیان شود که راه برقراری ارتباط با هر قوم و ملتی زبان خود آن قوم می باشد. شما به عنوان یک بازرگان و تاجر که قصد تجارت با چین را دارید در واقع به دنبال برقراری ارتباط با این کشور برای به دست آوردن سود و منفعت در زمینه کسب و کار تان هستید پس باید برای برقراری این ارتباط با زبان و همچنین تا حدودی فرهنگ این مردم آشنا شوید.

ممکن است بعضی از افراد با خود فکر کنند به جای یادگیری زبان چینی می توانند از مترجم در ملاقات هایشان با طرف معامله چینی به مذاکره بپردازند اما باید این نکته را ذکر کنم که آن فرد مترجم فقط یک مترجم است نه یک بازار یاب و یا بازرگان و ممکن است از اصول تجارت و تاثیر استفاده از فن بیان در هنگام معاملات چیزی نداند در این صورت فقط سخنان شما را به طرف چینی منتقل می کند و تاثیر آن چنانی بر روی او نخواهد گذاشت. برای برطرف کردن این مشکل بهترین راه یادگیری زبان چینی برای تجارت با چین است.

لیست ۱۰ سایت برتر چین برای تامین کالا

همانطور که در بالا نیز شاره شد یکی از راه های منبع یابی و پیدا کردن فروشنده معتبر کالا برای تجارت با چین استفاده از اینترنت، جستجو در آن و پیدا کردن وب سایت های مختلف در این مورد است. ما در این مقاله برای راحتی شما عزیزان و به منظور دسترسی راحت تر شما به وب سایت های مرتبط به معرفی ۱۰ مورد از این سایت ها می پردازیم.

۱) سایت علی بابا: دفتر مرکزی واقع در هانگزو، چین
WWW.alibaba.com
۲) سایت گلوبال سورس: دفتر مرکز واقع در هنگ کنگ
WWW.globalsources.com
۳) سایت تامین کنندگان چین: دفتر مرکزی واقع در پکن، چین
WWW.en.china.cn
۴) سایت OFweek: دفتر مرکزی واقع در شنزن چین
WWW.en.ofweek.com
۵) سایت HKTDC: دفتر مرکزی واقع در هنگ کنگ
WWW.hktdc.com/en-buyer
۶) سایت ECVV: دفتر مرکزی واقع در شنزن چین
WWW.ecvv.com
۷) سایت MakePolo: دفتر مرکزی واقع در پکن، چین
WWW.en.makepolo.com
۸) سایت گلوبال مارکت: دفتر مرکزی واقع در گوانجو، چین
WWW.globalmarket.com
۹) سایت Yiwugo: دفتر مرکز واقع در ایوو، چین
WWW.yiwugo.com
۱۰) سایت گونگ چانگ: دفتر مرکزی واقع در ژنگژو، چین
WWW.gongchang.com

شیوه شروع مذاکره با فروشندگان چینی از طریق ایمیل

همیشه در یک مزاکره حال در هر زمینه ای که باشد اولین ملاقات، اولین مکالمه یا حتی اولین نامه الکترونیکی به طرف مقابل مهم ترین و تاثیر گزار ترین نتیجه را به همراه دارد و همان بار اول است که تعیین می کند آن مزاکره ادامه ای دارد و به موفقیت ختم می شود و یا در ابتدا شکست خواهد خورد. از این رو ما بر آن شدیم تا نکاتی را در زمینه تجارت با چین و شیوه شروع یک مزاکره موفقیت آمیز و سود آور به شما عزیزان ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید :  پیگیری بارنامه در گمرک چگونه است؟ (آموزش گام به گام)

۱) ابتدا باید توجه داشته باشید که هنگام ارسال یک ایمیل تجاری به طرف مقابل معامله در صورت غیر ایران بودن آن فرد باید حتماًآن را به زبان انگلیسی بنویسید
۲) متن که ارسال می کنید باید کوتاه باشد و درعین کوتاهی حاوی مطالب مفید و ضروری در رابطه با کار و حرفه شما باشد.
۳) باید به نکاتی اشاره کنید که باعث شده کار شما نسبت به دیگر رقیب های شما برجسته و ویژه باشد.
۴) باید به طرف معامله خود این موضوع را القا کنید که با برقراری رابطه تجاری بین شما و او هر دو طرف به سود دهی خواهید رسید.
۵) زمانی که می خواهید به فرد مورد نظر خود ایمیل بدهید بسیار مهم است. باید توجه کنید که در روز کاری و ساعت کاری ایمیل خود را ارسال کنید.

شیوه کاهش هزینه های واردات از چین برای داشتن تجارت پر سود

استفاده از کارگزاران معتبر در چین

همانطور که قبلا نیز به این مورد اشاره شده است شما برای اینکه بتوانید از طریق تجارت با چین و واردات کالا از این کشور به ایران به سود دهی و منفعت مالی برسید باید تمام جوانب کار را در نظر بگیرید. که شامل مواردی چون بررسی بازار مصرف و نیاز های کشور مقصد، پیدا کردن یک فروشنده معتبر در کشور مبدا، برآورد قیمت های خرید کالا در کشور مبداء، هزینه حمل نقل کالا تا کشور مقصد، هزینه گمرک برای ترخیص کالا ها در کشور مقصد و … است.

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن اطلاعات فوق و همچنین داشتن یک معامله موفقیت آمیز مراجعه به یک کارگزار معتبر در این زمینه می باشد. این افراد می توانند تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و همچنین به شما در زمینه داشتن یک معامله ی سود آور مشاوره دهند. یکی از راه هایی که می توانید مطمئن شوید. که کارگزاری که به آن مراجعه کرده اید فردی معتبر است مراجعه به دیگر مشتریان آن فرد و کسب اطلاع از وضعیت اقتصادی آنان است.

انتخاب بهترین شیوه حمل متناسب با بودجه شما

در میان روش های حمل و نقل کالا های حاصل از تجارت با چین به سوی ایران دو روش حمل و نقل هوایی به عنوان جدید ترین روش و حمل و نقل دریایی به عنوان مرسوم ترین روش شناخته می شوند. در هر کدام از این روش ها معایب و مزایایی نهفته است که برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قصد داریم به شرح وتفصیل این دو روش بپردازیم.

روش حمل و نقل هوایی:

۱) در این روش برای حمل و نقل کالا ها محدودیت حجم، وزن و ابعاد وجود دارد.
۲) این روش نسبت به سایر روش های حمل و نقل هزینه ی بالایی دارد.
۳) در این روش کالا ها در کمترین زمان به دست خریدار خواهند رسید.
۴) خطر های حمل و نقل هوایی در برابر حوادث نسبت به دیگر روش ها برای کالا ها کمتر است.
۵) در صورتی که کشور مقصد دارای فرودگاه برای صادرات و واردات کالا باشد می توان از این روش استفاده کرد.

روش حمل و نقل دریایی:

۱) از این روش در بسیاری از کشور ها برای حمل کالا استفاده می شود.
۲) در این روش کالا ها دیرتر از سایر روش ها به دست خریدار خواهد رسید.
۳) نسبت به دیگر روش ها علی الخصوص روش حمل ونقل هوایی هزینه کمتری دارد.
۴) احتمال وجود خطر و حوادث در این روش بیشتر است.

استفاده از شرکت های ترخیص کالا معتبر در ایران

پس از تجارت با چین و خرید کالا یکی از مراحل مهمی که قبل از ورود کالا به بازار مصرف انجام می گیرد ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد می باشد. فرایند ترخیص کالا از گمرک امری پیچیده، طولانی و بسیار هزینه بر است از این رو مالک کالاها این کار را به یک شرکت ترخیص کالا می سپارد تا این شرکت کالا ها را در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه از گمرک ترخیص کند. از جمله ویژگی های یک شرکت ترخیص کالای معتبر باید به موارد زیر اشاره کرد.
۱) شرکت ترخیص کالا باید کارت کارگزاری داشته باشد.
۲) باید کارت بازرگانی معتبر داشته باشد.
۳) باید از تجربه کار با گمرک های سایر نقاط کشور برخوردار باشد.
۴) باید از یک تیم مجرب برای ترخیص کالا برخوردار باشد.
۵) باید با فرایند ترخیص کالا آشنایی کامل داشته باشد.
۶) و ….

معرفی خدمات گروه تجاری ققنوس

گروه تجاری ققنوس با بیش از ۹ سال سابقه کاری درخشان در زمینه خدمات حمل و نقل کالا ها از کشور های مختلف فعالیت می کند. از جمله خدمات این گروه می توان به:

۱-حمل و نقل هوایی و دریایی از چین به ایران

۲-حمل بار از روش زمینی از اروپا و ترکیه

۳-حمل بار دریایی

۴-حمل بار هوایی از کلیه کشور ها

۵-سورسینگ و منبع یابی کالا

۶-خرید از سایت های آنلاین

۷-بازرسی کالا ها در چین

۸-ترخیص کالا از تمامی گمرک های سراسر کشور

جمع بندی

هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما عزیزان با مراحل مختلف واردات کالا از چین و تجارت با چین بوده است. ما سعی کرده ایم در این مقاله درباره مراحل مختلفی که تاجران باید برای واردات کالا به ایران طی کنند صحبت کرده و درباره آن ها به شما عزیزان اطلاعاتی را ارائه دهیم و شما را با صفر تا صد این راه آشنا سازیم.

🛑پیش نیاز های که قبل از تجارت با چین باید بدانیم چیست؟

✅آشنایی با کارت بازرگانی، قوانین و مقررات واردات کالا و شیوه های حمل بار از چین

🛑چه کالاهایی برای واردات از چین بهتر و به صرفه و پر سود هستند؟

✅کالا های مهم شامل: لوازم جانبی اتومبیل، مواد اولیه شیمیایی، قطعات صنعتی و
کالا های جانبی شامل: تلفن همراه، لوازم جانبی تلفن همراه، کاغذ دیواری، لباس های زنانه، مردان

🛑چگونه بهترین فروشندگان چینی را میتوانیم پیدا کنیم؟

✅با استفاده از اینترنت،استفاده از شبکه های اجتماعی و استفاده از نمایشگاهای تجاری

🛑از چه سایت هایی میتوانیم بهترین فروشنگان چینی را پیدا کنیم؟

✅با مراجعه به موتور جست و جوی گوگل و همچنین با مراجعه به سایت هایی چون سایت
,Alibaba سایت ,Global سایت Sources .
فروشندگان معتبری را در زمینه ی کالا های چینی پیدا کنید.

🛑چگونه هزینه واردات از چین را برای داشتن تجارت پر سود کاهش دهیم؟

✅ -با استفاده از کارگزاران معتبر در چین
-انتخاب بهترین شیوه حمل متناسب با بودجه شما
-استفاده از شرکت های ترخیص کالا معتبر در ایران

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها