[ad_1]

در این مدت طبق آمارها ۵۷ طرح جدید با حجم سرمایه پنج میلیارد و ۳۹۳ میلیون دلار مصوب شد. همچنین ۲۲۸ میلیون دلار برای افزایش سرمایه گذاری طرح های موجود، تایید شد و مجموع این ۲ مورد به پنج میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار رسید. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، همچنین بیش از ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار قرارداد فاینانس، برای بهره برداری بخش دولتی و خصوصی در مشارکت با نهادهای مالی بین المللی نهایی شده و آماده دریافت است.

همه مبالغ به صورت خالص است و طرح هایی که به دلایل فنی مجوز آنها در این مدت باطل شده، از حجم سرمایه گذاری جلب شده، کسر شده است.

** امضای توافق نامه های سرمایه گذاری خارجی برای نشان دادن کاهش ریسک اعتباری ایران

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران در این زمینه گفت: بخشی از جبهه جنگ ما در مبارزه با تروریسم در منطقه است اما بخش دیگر آن جنگ اقتصادی به شمار می رود.

«محمد خزایی» افزود: ما باید به دنیا نشان بدهیم سیستم بانکی ایران این اعتبار را دارد که با بانک های بین المللی توافق کند.

وی یادآوری کرد: ممکن است ما از همه این خطوط اعتباری استفاده نکنیم اما امضای این توافقنامه ها ریسک اعتباری ایران را کاهش می دهد.

به گفته وی، ایران در صف نخست مبارزه با تروریسم است اما بحث های مربوط به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم کار را پیچیده می کند.

وی تاکید کرد موضوع بازگشت به دوران پیش از تحریم بسیار وقت گیر است و ادامه داد: با ایتالیا مشغول مذاکره ایم که امیدوارم در هفته های آینده نهایی شود. در این مدت ۲ تا سه بار ترکیب تیم مذکره کننده ایتالیا تغییر کرد. مذاکرات ما با اگزیم بانک چین بسیار طول کشید و سرانجام توافق ۱.۷میلیارد دلار برای برقی کردن راه آهن تهران مشهد امضا شد. مذاکرات با بانک سیتیک کراس چین و اوبربانک و دانسکه بانک اتریش نیز بسیار طول کشید تا به توافق رسید.

بیشتر بخوانید :  زائران تا حد امکان ارز خود را در مهران و شلمچه تحویل بگیرند

خزایی گفت: در قراردادهای وام بحثی به نام Cross Default وجود دارد. یعنی در صورت بروز خطای هر طرف یا ایجاد قوانین مشکل زا ۲ طرف قرارداد باید چه واکنشی داشته باشند. همکاران ما تلاش های بسیاری کردند که ریسک این خطرات را به حداقل برسانند.

وی درباره بازگشت به مجامع اقتصادی و بازار سرمایه از منظر مراوادات دوجانبه اقتصادی و تامین منابع مورد نیاز گفت: ما به مقدار زیادی حرکت رو به جلو داشته ایم؛ گرچه نمی توان ادعا کرد روابط دوجانبه اقتصادی با بانک های دنیا کاملا عادی شده است.

خزایی افزود: فشارها علیه ایران همچنان ادامه دارد و برخی بانک های بزرگ با ملاحظات محسوسی حرکت می کنند اما می توانم شهادت بدهم که روند تغییر پیدا کرده است.

به گفته وی، امروز بدون یک حضور فعال با سازوکار اقتصاد بین الملل نمی توان نفوذ اقتصادی خود را گسترش داد و صرف وجود تبادلات تجاری کفایت نمی کند.

در پی آغاز اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) از دی ماه ۱۳۹۴ بسیاری از ارتباط ها با شرکت های خارجی از سر گرفته شد.

رییس جمهوری هفتم آذرماه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم، گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم را ارایه کرد.

وی از وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه دولت نیز خواست گزارش صد روزه عملکرد خود را منتشر کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها