[ad_1]

به گزارش تراز ،دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان:
اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَهَ الاْیتامِ
خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزی نسبت به یتیمان
وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ
و خوراندن طعام
وَ اِفْشآءَ السَّلامِ
و به آشکار کردن سلام
وَ صُحْبَهَ الْکِرامِ
و همنشینی با کریمان
بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ
به فضل و کرمت ای پناه آرزومندان.

بیان چند نکته درباره دعای این روز:
** بی نیازهایی که به کمک کردن نیازمندترند!
دل ها اگر رسیدگی نشوند زنگار می بندند. باید به فکر بود. قرآن خواندن زنگار دل را می زداید. خواندن حکمت های عمیق به فرموده مولای متقیان دل را جلا می دهد. یکی دیگر از دواهای اثرگذار برای قلب های ما یتیم نوازی است. انسان به کمک به همنوع نیاز دارد. همگان گمان می کنند این نیازمند است که به یاری ما نیاز دارد حال آنکه بی نیازها به کمک کردن نیازمندترند! این مساله ای اثبات شده از نظر شرع و عقل است.
** مراقب یتیمان باش
حضرت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام می‌فرماید:
«الله، الله بالایتام، فلا تغبوا افواههم و لا یضیعوا بحضرتکم»
خدا را! خدا را! درباره یتیمان، نکند که آنان گاهی سیر و گاه گرسنه بمانند و حقوقشان ضایع گردد!
در قرآن کریم نیز می فرماید که ای پیامبر! وقتی تو یتیم بودی خدا فراموشت نکرد پس تو هم هرگز یتیمی را میازار.
حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید: «‌اجود یده! و هو غن ذات الله بخیل! فمن آتاه الله مالا فلیصل به القرابه، والیحسن منه الضیافه»
‌دست سخاوتمندی ندارد آن کس که از بخشش در راه خدا بخل می ورزد! آن کسی که خدا او را مالی بخشید، پس باید به خویشاوندان خود بخشش نماید و سفره میهمانی خوب بگستراند.
** مردمان عجیب!
چندی است که در فضای مجازی پیام هایی منتشر می شود که به نوعی نذر و صدقه و خیرات و غیره را زیر سوال می برند. جالب این است که منتشر کنندگان این پیام ها خود ظاهر انسان دوستانه به خود می گیرند که مثلا چرا بجای نذری دادن در هیات به فقرا کمک نمی شود! یکی نیست بگوید اولا شما که حرف های خوب می زنید چرا عمل نمی کنید به حرف هایتان!؟ ثانیا بروید ببینید کمک های مالی را چه کسانی می کنند؟ آن کسانی دستگیری می کنند که اتفاقا پولدار نیستند، خودشان وضع مالی آنچنانی ندارند، اهل نذر و نیاز و صدقات و خیرات هستند، حج می روند، زیارت می روند، از نیازمندان هم دستگیری می کنند. اما آنهایی که فقط ادعا می کنند اغلب از وضع مالی مناسبی برخوردارند، سفر خارجی و داخلی شان به راه است، خرج و مخارجشان سر به فلک می زند ولی هنگام کمک به دیگران که می شود هزار دلیل و بهانه می تراشند…! مردمان عجیبی اند مردمان روزگار ما!
** اطعام کن حتی به یک جرعه آب
در ماه مبارک رمضان یکی از چیزهایی که بسیار اهمیت دارد اطعام نمودن و سفره میهمانی پهن کردن برای فقیران و مستمندان در راه رضای خداوند است. این مساله به قدری مهم است که نبی اکرم (ص) در خطبه شعبانیه به فضائل فراوان اطعام در ماه مبارک اشاره نمودند:
«هرکس در این ماه مبارک روزه داری را طعام و افطاری دهد، روز قیامت که قدم‌ها بر صراط می‌لغزد قدم او نخواهد لغزید.»
در این هنگام یکی از مسلمانان سؤال کرد: یا رسول الله اگر چنانچه کسی این توانایی را نداشته باشد که دیگران را مهمان کند و به آنان طعام داده ،آن‌ها را سیر کند چه کند؟
حضرت فرمودند: «حتی اگر می‌تواند که به نصف خرما یا جرعه آبی دیگران را مهمان کند برای دوری از آتش جهنم، انجام دهد.»
 

بیشتر بخوانید :  دریافت وام مسکن چقدر آب می‌خورد؟

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش واردات از دبیاتاق بازرگانی پیگیریباربری کارگوبانک صادراتپست سریع خارجیپی پال افتتاح حسابترخیص کالا از گمرک گناوهچگونگي ترخيص كالا از گمركحساب پی پال در ایرانحسابداری وارداتحمل بار زعفرانیهحمل بار شیرازحمل بار هواپیماییحمل کالا از آمریکاحمل و نقل بین المللی زمینیحمل و نقل دریایی+مقالهحمل و نقل و باربریحواله دلار به چینخرید از ایبیخرید اینترنتی 3040خرید اینترنتی ال 90خرید اینترنتی ک سخرید تجهیزات فیلمسازیخرید خط تولید بسته بندی حبوباتخرید لپ تاپ از آمریکاراهنمای خرید اینترنتی از سایت های خارجیرهگیری مرسوله خارجیسامانه ترخیص خودرو منطقه آزاد اروندسایت Ebay ایرانسایت رسمی ebayسریعترین پستشرایط خرید از چینشرکت حمل و نقل آذر ظریفشماره مستر کارت هک شدهصادرات عرقیات گیاهیفروش ابزار هونینگفروش تجهیزات لحیم کاریفروش خط تولید فیلتر هوا تبریزقرارداد حمل دریاییقوانین گمرک مالزیقوانین واردات خودرو اشخاص حقیقیکارت بازرگانی جزیره کیشکارگو سپاهاننحوه ارسال پول به ایراننقشه خ کارگرنمایندگی وبمانی در ایرانهزینه های حمل دریاییواردات برنجواردات تجهیزات الکترونیکوب مانی ترنسفر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها