بیش از ۵.۵میلیون تن کالا از مرزهای زمینی صادر شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، « حسین متولی حبیبی » افزود: امسال تا پایان آذرماه در مجموع یک میلیون و ۳۳۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، میزان واردات از مرزهای جاده‌ای ۱۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری افزود: فعال ترین مرز در بین مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۵۸ درصدی در زمینه واردات کالا بود و پس از آن مرزهای خسروی و میرجاوه به ترتیب با هشت و ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در ۹ ماهه سال ۹۷ مرز بازرگان ( آذربایجان غربی) با ۲۶درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک ( سیستان و بلوچستان) با ۱۴ درصد و دوغارون ( خراسان رضوی ) با ۱۰ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

متولی حبیبی اظهارداشت: سهم کامیون‌های ایرانی در مدت مورد بررسی در صادرات کالا ۶۶ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۴۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده ۴۰۸ هزار نفر مسافر توسط ۵۴ هزار دستگاه وسیله ‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند که در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس ۲۱، مینی‌بوس ۱۴ و سواری ۶۵ درصد بود.

همچنین تعداد ۴۰۴ هزار نفر توسط ۵۴ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس ۲۶، مینی‌بوس ۱۱ و سواری ۶۳ درصد ثبت شد. 

متولی درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: ۹ ماهه امسال، بیشترین تردد ورودی وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۳۲ درصد و سرو ( آذربایجان غربی) با ۲۲ درصد و بیشترین تردد خروجی در مرزهای دوغارون ۳۱درصد و سرو با ۲۰درصد بود. 

وی خاطرنشان کرد: مجموع مسافران وارد شده به کشور ۲۰۴ هزار نفر مسافر خارجی و ۲۰۴ هزار نفر مسافر ایرانی بودند و از مجموع مسافران خارج شده از کشور ۱۵۸ هزار نفر خارجی و ۲۴۶ هزار نفر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این از رشد ٢٨ درصدی صادرات کالا در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داده بود و افزود: امسال بیش از ١٩۶ هزار نفر از پایانه چذابه به کشور عراق تردد کرده‌اند.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x