[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، مهدى صادقى نیارکى، در پنجمین جشنواره تقدیر از برترین تولیدکنندگان صنایع غذایی که امروز در اتاق ایران برگزار  شد اظهار کرد: این روزها به صنعت غذا بیش از حد توجه مى شود و این باعث شده دستگاه هاى ذیربط بیش از پیش وارد این حوزه شوند، به طورى که در حال حاضر بیش از ١٧سازمان دولتى در صنعت غذا به صورت مستقیم دخالت دارند.

او ادامه داد: بیش از ٩۵درصد صنعت غذا توسط بخش خصوصى اداره مى شود و وقتى بخش خصوصى به حوزه اى ورود مى کند، آن صنعت بهره ورى بالایى پیدا مى کند.

نیارکى درباره ارزش وزنى و ریالى صنعت غذا در بخش صادرات غیرنفتى تصریح کرد: این صنعت ٢درصد ارزش وزنى و بیش از ٨درصد ارزش ریالى صادرات غیر نفتى را دارا است و این یعنى ما در این صنعت غذا چیزى به نام خام فروشى نداریم.

مدیر کل دفتر صنایع غذایى وزارت صمت با اشاره به این که کارخانجات صنایع غذایى ایران از لحاظ تکنولوژى و دانش فنى بى نظیر هستند، خاطرنشان کرد: امروز صنعت غذا برنامه راهبردى دارد اما یک نوع اکوسیستم هماهنگى باید در این حوزه براى مدیریت صنعت وجود داشته باشد؛ همچنین این صنعت راهبردى اهدافى همچون بهره گیرى از ظرفیت هاى موجود، توسعه نام هاى تجارى در سطح جهانى دارد.

به گفته نیارکى، ١۵درصد سهم اشتغال در صنعت متعلق به صنایع غذایى است و بیش از یک میلیارد نفر در جهان در بخش صنایع غذایى کار مى کنند.

وى گفت: در حال حاضر ١٠شرکت دولتى با روزى ١میلیارد دلار گردش مالى، صنعت غذاى دنیا را در اختیار دارند و به نوعى غول هاى اقتصادى صنایع غذا شناخته مى شوند.

بیشتر بخوانید :  توضیح وزارت کشور درباره خبر افزایش حقوق شهرداران

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها