[ad_1]

بانک مرکزی ایران اعلام کرد قصد دارد تا ۴ صفر از پول ملی کشور را حذف کند. بر اساس گزارش رویترز، ریال بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را در سال ۲۰۱۸ از دست داد و هم اکنون در بازار آزاد هر دلار آمریکا حدود ۱۱۰۰۰ تومان معامله می‌شود.

گروه بورس، بانک و بیمه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس : بانک مرکزی ایران اعلام کرد قصد دارد تا ۴ صفر از پول ملی کشور را حذف کند. بر اساس گزارش رویترز، ریال بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را در سال ۲۰۱۸ از دست داد و هم اکنون در بازار آزاد هر دلار آمریکا حدود ۱۱۰۰۰ تومان معامله می شود.

تمدید تحریم های آمریکا یکی از دلایل تشدید مشکلات اقتصادی ایران بر شمرده می شود. حذف صفر از پول ملی گرچه شاید باعث افزایش سهولت معاملات اقتصادی شود، اما تاثیر چندانی بر کنترل تورم نخواهد داشت.

حذف چهار صفر از پول ملی، اولین تجربه کشورهای جهان در این مورد نخواهد بود. زیمبابوه در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به ترتیب ۱۰ و ۱۲ صفر را از پول ملی خود حذف کرد.

بیشترین صفر حذف شده از پول ملی برای کدام کشورهاست؟

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها