[ad_1]

مرتضی بانک با بیان اینکه تعاملات خوبی با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته است، گفت: یک تفاهم منطقی، اصولی و تخصصی درباره ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی بین دولت و مجلس وجود دارد. البته کارگروهی نیز برای رفع برخی از نواقص درباره بخشی از مناطق آزاد اقتصادی که در لایحه دولت آمده، ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  تاکید کرد: باید امکانات مناسبی در مناطق آزاد اقتصادی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران با تکیه بر منابع مالی در این مناطق فعالیت کنند؛ البته منظور از امکانات مالی تخصیص اعتبارات دولتی نیست بلکه باید شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

بانک افزود: استراتژی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور توجه به بازارهای پولی و مالی خارجی با استفاده از مکانیزم‌های مختلف است که می‌توان به استفاده از ظرفیت فاینانس یا ایجاد بورس بین‌المللی اشاره کرد.

به گفته او ایجاد بورس بین‌المللی در مناطق آزاد اقتصادی جزو اهداف اصلی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  به خانه ملت گفت: توسعه در کشور از طریق ایجاد صنعت و فعالیت‌های تولیدی و همچنین با بکارگیری صحیح منابع پولی و مالی ممکن می‌شود که بدیهی است استفاده از دو راهکار مذکور مسئله‌ای در دستیابی به هدف ایجاد نمی‌کند.

بانک با اشاره به فراهم شدن مقدمات از سوی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هماهنگی‌هایی نیز با وزیر اقتصاد و سازمان بورس صورت گرفته تا از امکانات پولی و مالی خارجی بیشتر استفاده شود.

بیشتر بخوانید :  صادرات شیر خشک‌های دپویی با پرداخت مشوق صادراتی

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها