[ad_1]

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اگر قرار است محصولات دامی به خارج از کشور صادر شود باید قابلیت رقابت داشته باشد و یکی از شاخص‌های بسیار مهم رقابت به جز قیمت، بهداشت است.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی خلج در آیین افتتاح شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان محلات گفت: آنچه که در کشور به آفت تولید تبدیل شده این است که تعریف و تفسیر درستی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در اغلب نقاط کشور وجود ندارد. شاید در بنیان یک حرکت کمتر به این فکر می‌کنیم که چگونه می‌توان به اقتصاد پایدار و تولیدی که در شرایط مختلف تداوم داشته باشد، دست یافت.

وی ادامه داد: سمینارهای متعددی در رابطه با موضوع مذکور برگزار شده است، اما آفت‌های فکری و ذهنی نسبت به موضوع “اقتصاد مقاومتی” وجود دارد که امروز گاهی خود مانعی برای تولیدی است که بتواند با مفاهیم زیبای علمی تجربی پایداری خود را در آینده حفظ کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: آغاز یک تولید باید با کمک همه صاحبنظران صورت گرفته و نه تنها در عرصه علم و تجربه درون کشور بلکه در بیرون از کشور نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از همه یافته‌های علمی و جهانی استفاده کنیم و بنیان و شالوده تولید را به گونه‌ای تدوین کنیم که علم محور بوده و تولید ثروت کند.

خلج ادامه داد: تولید ثروت وقتی حاصل می‌شود که پایداری تولید حفظ شود. تولید پایدار نیز تولیدی است که قابلیت رقابت داشته باشد و تولیدی این ویژگی را دارد که دو مولفه قیمت و کیفیت مخصوصا کیفیت بهداشتی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  حاتمی: با نیازهای نیروهای مسلح آشنایی دارم

وی بیان کرد: حتی اگر قیمت تولید بالا باشد شاید بتوان مزیت صادراتی را با مشوق‌های صادراتی حفظ کرد، اما اگر تولید بی کیفیت بوده و مشکلات بهداشتی داشته باشد هیچکس حاضر نمی‌شود آنرا به بازارهای جهانی راه دهد.

خلج افزود: قبل از تولید انبوه باید به بستر تولید پایدار فکر کرده و این مولفه را براساس ذائقه بازار تنظیم کرد. باید توجه کرد که تولید در کجا می‌خواهد مصرف شود پس بازار مصرف مهم است، اگر قرار است محصول به خارج از کشور صادر شود باید قابلیت رقابت داشته باشد که یکی از شاخص‌های رقابت به جز قیمت، بهداشت است.

وی تصریح کرد: امروز با جهانی شدن اقتصاد و تجارت تنها مولفه‌ای که حاکمیت‌ها یا دولت‌ها موظفند رعایت کنند فقط مقررات sps است یعنی اگر بخواهیم کالایی را به بازار خودمان ارائه بدهیم یا به کشورهای مجاور بفرستیم دولت‌ها براساس قواعد تجارت بین‌المللی در یک چیز می‌توانند مداخله کنند و آن معادله بهداشت است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به افتتاح شرکت تحقیقاتی دانش بنیان ماهیان زینتی در محلات گفت: یکی از موضوعات اصلی اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان و علم محور بودن آن است. این مرکز یکی از پایگاه‌هایی است که می‌تواند برای تولید بسیار مفید باشد و امید است با تزریق همفکری ملی بتواند به قله‌های مطلوب رسیده و در نهایت در تولید اثرگذار باشد.

وی افزود: یکی از گرفتاری‌های جامعه و کشور ما این است که ارتباط بین تحقیق و اجرا بسیار منقطع است و بین صنعت و دانشگاه ارتباط معناداری وجود ندارد، اما امید است فعالیت این مرکز تحقیقاتی در شهرستان در کنار عرصه تولید بتواند تلفیق خوب و موزونی برای تولید موثر و پایدار آینده باشد.

بیشتر بخوانید :  عبور واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از مرز ۱۱۰۰۰تن

خلج اظهار کرد: شاید سازمان دامپزشکی در شهرستان‌ها بسیار کم شناخته شده باشد، در سطح دنیا معمولا با جهانی شدن اقتصاد و تجارت دولت‌ها کوچک می شوند، اما تنها واحدهایی که در این شرایط بارز می شوند تشکیلات حاکمیتی هستند. دامپزشکی‌ها در همه دنیا تشکیلات بارز حاکمیتی هستند که به موازات کوچک شدن دولت‌ها باید اقتدار و انسجام بیشتری پیدا کنند چراکه در سطح ملی مسئول تحکیم مبانی اقتصاد، بهداشت و سلامت جامعه و کلید تعامل بازرگانی با بازارهای دنیا هستند.

وی ادامه داد: اگر در کشور انواع فراورده‌های دامی و حتی داروهای دامپزشکی تولید شود و بخواهیم به بازار کشور ورود پیدا کنیم فقط مهر سازمان دامپزشکی کشور باید بر محصول خورده باشد. به تعبیر دیگر مهر سازمان دامپزشکی کشور و امضای سازمان تضمین کننده به رسمیت شناخته شدن یک محصول در ۱۸۰ کشور جهان است و بر همین اساس است که تولید کننده ها باید این زنجیره را ببینند.

وی عنوان کرد: سازمان دامپزشکی همچون سازمان انرژی اتمی است که همه رفتارهای آن توسط مراجع بین‌المللی ممیزی می‌شود. در سال ۹۵ حدود ۳۵ هزار مجوز بهداشتی که البته بیش از ۷۰ درصد آن صادراتی بوده است صادر کردیم و حدود هفت یا هشت هزار نیز مجوز وارداتی و تعدادی ترانزیت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در کنار تولید خوب گیاهان زینتی بتوانیم به شرایط خوبی در مورد ماهیان زینتی نیز برسیم.

وی افزود: باید برای فراهم آوردن یک بستر بهداشتی به عنوان اساس تولید سالم گام برداریم و فردی که قصد دارد در این حوزه کار کند حتما باید آموزش های فنی حرفه‌ای را دیده باشد و با کمک تولید کنندگان تولید مطلوبی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید :  آماده باش مؤسسات مالی نظامی برای ادغام

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار صادرات 92ارسال پول به ترکیهارگونومی حمل صحیح بارانتقال پول به کارت بانک ملیانتقال پول به ملیبانک صادرات 1230بیت کوین ویکی پدیاپیگیری پست بین المللیتجهیزات شبکه پلانتتجهیزات شبکه خلیج فارستجهیزات شبکه زاهدانتجهیزات غیرفعال شبکهترخیص کار شیرازتعرفه پست اکسپرسحمل بار از چينحمل زمینی از ترکیهحمل و نقل بین المللی جاده ایخدمات ویزا کارت و مسترکارتخريد ديوان شمسخرید Ebay در ایرانخرید از آمریکاخرید اینترنتی داروی مودافینیلخرید تجهیزات صوتیخرید چینی طوسخرید خط تولید اکسید رویخرید عمده از علی باباخرید کارت تلفن خارج از کشور پردیسخرید گوشی از خارج از ایرانخرید مستر کارت در ایرانرهگیری مرسوله پوستیروش واردات کالا از چینصادرات سوسک به چینقوانین گمرک کیشقیمت حواله دلار استرالیاقیمت حواله دلار امریکاقیمت مستر کارتکارت بازرگانیکارگر سادهکارگو چینگمرك پيرانشهرگمرک حمهوری اسلامی ایرانمستر کارت رایگان ویژه پزشکاننمایندگی مستر کارت در ایرانهزینه پست بین المللیواردات 65 راس اسبواردات برنجواردات پرسود از دبیواردات چین از ایرانواردات خودرو در 93واردات نفت چین از عراق

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها