[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد وطن دوست در نشست تحلیل و بررسی اقتصاد صنعت آبزیان اظهار کرد: به رغم حمایت های ویژه وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری های مکرر وی، پرداخت تسهیلات جهت تکمیل و بهره برداری از این طرح متوقف شده و میلیاردها ریال از منابع سرمایه گذاری شده در این طرح بلاتکلیف مانده است.
وی با بیان اینکه هر روز تاخیر در تکمیل این طرح زیان هنگفتی را به این پروژه وارد می کند، افزود: برای اجرای فاز نخست این طرح تولید ۱۲ هزار تن ماهی در نظر گرفته شده بود و با توسعه و تکمیل آن به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال خواهد رسید.
وی گفت: در حال حاضر این طرح به عنوان سومین طرح بزرگ جهان و بزرگترین در خاورمیانه مطرح است و سه قسمت تکثیر، پرورش و عمل آوری را در بر می گیرد که با توجه به اهداف و سیاست های کلان کشور در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور و به ویژه استان بوشهر باشد.
عضو اتحادیه صادرکنندگان آبزیان افزود: مبنای اصلی اجرای این طرح برپایه صادرات بوده و با توجه به تاکید برنامه های کلی کشور بر توسعه صادرات غیرنفتی تکمیل و اجرای آن می تواند نقش موثری در تحقق این هدف ایفا کند.
وطن دوست تصریح کرد: برای اجرای این طرح بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده بود که از این میزان ۳۰ درصد سهم سرمایه گذار و ۷۰درصد سهم بانک عامل بوده و این درحالی است که به رغم هزینه شدن کامل سهم آورده سرمایه گذار، بانک عامل هیچ اقدامی برای تزریق مانده تسهیلات مصوب بعمل نیاورده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این از محل تغییرات نرخ ارز نیز زیان سنگینی برای سرمایه گذار ایجاد شده است، افزود: اگر تسهیلات مصوب تاکنون پرداخت شده بود، چندین مرحله تولید و برداشت از این طرح محقق می شد و بخش عمده ای از این تسهیلات نیز به موقع بازپرداخت شده بود.
مجری بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس افزود: در زمان آغاز این طرح کشور ترکیه هیچ جایگاهی در زمینه پرورش ماهی در قفس نداشت، اما هم اکنون با تولید سالانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزارتن انواع ماهی در قالب طرح های مشابه توانسته است بخش قابل توجهی از بازارهای جهانی را در اختیار خود قرار دهد.
وطن دوست با اشاره به مرزهای ساحلی گسترده و شرایط مطلوب کشور برای توسعه صنعت آبزیان افزود: این در حالی است که صادرات هر یک کیلو آبزیان بیش از چهار برابر همین میزان صادرات نفت برای کشور ارزآوری به همراه دارد.
وی با اشاره به تلاش های گسترده وزارت جهاد کشاورزی و شخص وزیر برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح افزود: ناهماهنگی بانک عامل و برخی دیگر از دستگاهها موجب شده است تا این طرح عظیم با وقفه مواجه شود و از طرفی آورده سرمایه گذار نیز بر روی زمین بلاتکلیف بماند.
انتهای پیام/

بیشتر بخوانید :  پرداخت بیشترین تسهیلات نظام بانکی توسط بانک ملت

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی به انگلیسیاتاق بازرگانی چابهاراخذ کارت بازرگانی در شیرازارسال پول به روسیهارسال پول به هنگ کنگاموزش خرید از سایت های خارجیبیت کوین در آمریکاپایانه حمل بارپست اکسپرس بین المللیپست سریع به ترکیهتجديد ترخيص البلديةتجهیزات شبکه یزدترخیص از گمرک جلفاترخیص کننده کالاحراست گمرک ایرانحمل بار به کردستان عراقحمل و نقل کالای سریعحمل و نقل مسافری دریاییحمل و نقل هوایی بارخ انه کارگرخدمات بار هوایی اماراتخدمات بار هوایی ماهانخرید ابزار الاتخرید از خارج لک لکخرید جنگنده از چین توسط ایرانخرید دلار هنگ کنگرهگیری مرسولات سیر و سفرروش خرید از سایت Ebayساختمان شماره 2 گمرکسازمان حمل و نقل هواییسامانه كارت بازرگاني هوشمندشارژ حساب اسکریلصادرات و واردات ایران به چینصرافی کیشصرافی یارانطراحی شبکه حمل و نقل شهریعلی بابا اکسپرسقانون بیت کوینکارت بازرگانی چیهگمرك شهريار تهرانگمرک بندر امامگمرک سرومالک سایت آمازونمطالعات طراحی گمرکواردات پرتقال از ترکیهواردات درب ضد سرقت از چینواردات سموم کشاورزیواردات سیگار مارلبروواردات مزدا 3 مدل 2014

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها